11/11/2021

قاسمی خبر داد،

جمع آوری 3 هزار تابلوی زوائد بصری

داریوش قاسمی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از سه هزار مورد تابلوی زوائد بصری از سطح شهر جمع آوری شده است.

داریوش قاسمی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از سه هزار مورد تابلوی زوائد بصری از سطح شهر جمع آوری شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، قاسمی مدیرعامل این سازمان عنوان کرد: به منظور ایجاد مناظر مطلوب در سیما و منظر شهری و در راستای رفع نیازهای شهروندان، متناسب با خواسته ها و پاسخگویی به نیازهای آن ها، اقدامات مهمی برای جلوگیری از نابسامانی و آشفتگی سیمای شهری صورت گرفته  است.

وی ادامه داد:  برابر آیین نامه اجرایی ساماندهی تابلوهای معرفی و تبلیغاتی مصوب شورای اسلامی شهر قزوین، جمع آوری زوائد بصری جزء وظایف سازمان زیباسازی شهرداری قزوین است که این سازمان در راستای اجرای وظایف قانونی خود از جمله جمع آوری زوائد بصری گام برداشته است.

این مدیرشهری با اشاره به تبصره 1 بند 2 ماده 55 قانون شهرداری ها  تصریح کرد: سد معابر عمومی، اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز از آن ها ممنوع بوده و شهرداری ها مکلف به جلوگیری از آن و رفع موانع و سد معبر می باشد؛ از همین رو در راستای اجرای طرح «پیرایش شهری و حذف زوائد بصری» تمام تابلوها، بنرها و تبلیغات محیطی غیرمجاز با ابعاد غیر استاندارد در سطح شهر از سوی این سازمان جمع آوری می شود.

قاسمی افزود: براساس این قوانین سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 هزار مورد تابلوی متخلف و زوائد بصری را از سطح شهر جمع آوری کرده است.

وی یادآور شد: این اقدام می تواند در افزایش زیبایی سیمای شهری و رفع اغتشاشات بصری تأثیرگذار باشد. شهروندان نیز برای جلوگیری از هرگونه نابه سامانی در شهر از نصب تابلوهای غیر مجاز در شهر ، معابر و پیاده رو ها جلوگیری کنند.

 

related images