چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۳

به همت سازمان زیباسازی شهرداری قزوین صورت گرفت؛

آماده سازی شهر در آستانه روز قزوین

داریوش قاسمی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: در آستانه فرارسیدن هفته فرهنگی قزوین و بزرگداشت کهن دیار مینودری، سازمان زیباسازی شهرداری قزوین فضای شهر را آماده سازی کرده است.

داریوش قاسمی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: در آستانه فرارسیدن هفته فرهنگی قزوین و بزرگداشت کهن دیار مینودری، سازمان زیباسازی شهرداری قزوین فضای شهر را آماده سازی کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، قاسمی مدیرعامل این سازمان عنوان کرد:  هفته فرهنگی قزوین که از دوم شهریور ماه هر سال آغاز و به نهمین روز از این ماه ختم می شود؛ یکی از مهم ترین رویداد های تاریخی این شهر است و مورد توجه مجموعه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: از همین رو سازمان زیباسازی شهرداری قزوین براساس رسالت خود نسبت به فضاسازی شهر در این ایام اقدام کرده است.

این مسئول بیان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات این سازمان اجرای  یک ایده نوین در قالب  طراحی، چاپ و نصب بنر با عنوان دیواره هایی به نام "قزوین کهن شهرمن" در سطح شهر است.

قاسمی افزود: این دیواره های دیدنی در میدان سرداران و پیاده راه فرهنگی سبزه میدان جانمایی و نصب شده که مورد توجه و استقبال شهروندان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تصریح کرد: این دیواره ها تابلوهایی از ابنیه تاریخی قزوین است که با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری این شهر نصب شده است.

او خاطرنشان کرد: علاوه بر آن اقدامات دیگری در راستای آماده سازی شهر برای روز قزوین صورت گرفته است که نصب پرچم های روز قزوین، سازه های نوری و المان های مرتبط از جمله این اقدامات است.

این مدیر شهری به اجرای یک نقاشی دیواری با مضمون تعزیه خوانی اشاره کرد و خبر داد: با توجه به این موضوع که هنر تعزیه خوانی یکی از مهم ترین هنر قزوینی ها از گذشته تاکنون است و احیای آن در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است؛ سازمان زیباسازی در نظر دارد که این نقاشی دیواری را در سطح شهر اجرا کند.

وی یادآور شد: انتخاب طرح در کوتاه ترین بازه زمانی صورت گرفته و وارد فاز اجرا شده است؛ همزمان با روز قزوین از این نقاشی دیواری رونمایی می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین بخشی از سازه های تبلیغات محیطی شهر نیز به موضوع گرامیداشت هفته فرهنگی قزوین اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد:  طراحی، چاپ و نصب بنر باموضوع روز قزوین بر روی سازه های تبلیغات محیطی شهر یکی دیگر از اقدامات مهم مجموعه مدیریت شهری در این ایام بوده است.

تصاویر مرتبط