دوشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۸

به مناسبت فرارسیدن ماه محرم ،

شهر در عزای اباعبدالله (ع) سیاهپوش شد

داریوش قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت : به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و صفر فضای شهر آماده سازی شد و تمام فضای شهر در سوگ سید و سالار شهیدان سیاه پوش شد.

داریوش قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت : به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و صفر فضای شهر آماده سازی شد و تمام فضای شهر در سوگ سید و سالار شهیدان سیاه پوش شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین،  قاسمی مدیرعامل این سازمان عنوان کرد: در آستانه فرارسیدن ماه محرم فضای خیابان سپه آماده سازی و در طول مسیر این خیابان سه طاق نصرت نصب شده است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری قزوین به همین مناسبت فضاسازی پیاده راه فرهنگی سبزه میدان و آماده سازی بدنه کارگاهی آن بوده است که مورد توجه شهروندان قرار گرفته است.

این مسئول بیان کرد: خیابان امام خمینی،  مسجد النبی(ص)،  فضای امام زاده حسین (ع)،  تقاطع های غیر همسطح از جمله پل های نادری، عمران و قدس نیز برای ماه محرم فضاسازی شده است.  

این مدیر شهری با اشاره به این که مجموعه مدیریت شهری فضاسازی محور های اصلی سطح شهر و میادین مهم آن را در دستور کار خود قرار داده است گفت:  این سازمان با نصب بیش از 40 هزار متر ریسه مشکی و قرمز و  600 عدد پرچم طراحی شده مشکی در معابر و میادین اصلی شهر در راستای فضاسازی شهر برای این ایام گام برداشته است.

قاسمی افزود: 11 عدد سازه نوری متناسب با ایام محرم نیز در نقاط مختلف سطح شهر ، تعدادی علم 4 متری  در سبزه میدان، 60کتل  و 14 سازه دایره ای پرتابل در میادین مختلف سطح شهر  نصب جانمایی شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد:  فضاسازی نواحی منفصل شهری، برگزاری مراسم تعویض پرچم میدان نصر، نصب سه هزار و 500 متر کتیبه در سطح شهر، فضاسازی فضای منتهی به مساجد و امامزاده های شهر از جمله مسجد امام خمینی (ره)،  بقاع  متبرکه سلطان سید محمد ، چهار انبیاء و .... نیز از دیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری در ایام فرارسیدن محرم و صفر بوده است.

قاسمی با اشاره به پویش بیرق های برافراشته در سطح شهر گفت:  تعداد یک هزار  پایه فلزی و دیواری، چوب پرچم و پرچم در محلات مختلف سطح شهر با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی نصب شده است. همچنین تعداد یک هزار پرچم مشکی  برای تعویض پرچم های توزیع شده در اعیاد غدیر و قربان در اختیار مساجد و شهروندان قرار گرفته است.

قاسمی از اجرای طرح سیاهپوش کردن یک بنای شاخص شهری در کشور از امسال خبر داد و تصریح کرد: مقرر شده است از امسال به مناسبت مرح و صفر یک بنای شاخص شهری در هر شهر سیاهپوش و به عنوان نماد عزاداری شناخته شود. قزوین نیز در راستای اجرای این طرح عالی قاپو را که یک بنای فرهنگی و تاریخی شهر است و در یکی از مسیرهای پرتردد شهری واقع شده است را انتخاب کرده و با نصب کتیبه های " باز این چه شورش است" آن را سیاهپوش کرده است.

وی اضافه کرد: بخشی از سازه های تبلیغات محیطی شهر نیز به ایام عزاداری اباعبدالله (ع) اختصاص یافته که سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با طراحی، چاپ و نصب بنر نسبت به فضاسازی برای این ایام گام برداشته است.

تصاویر مرتبط