پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۵/۳۰

همزمان با فرا رسیدن ایام محرم و صفر؛

قزوین در عزای سیدالشهدا(ع) به سوگ نشست

داریوش قاسمی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله (ع) شهر سیاهپوش و فضای آن برای محرم و صفر آماده سازی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ قاسمی مدیرعامل این سازمان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) از فضاسازی شهر به همین مناسبت خبر داد و تصریح کرد: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در تلاش است تا با فضاسازی محیطی شهر را برای ایام عزاداری محرم و صفر آماده کند.

وی ادامه داد: از مهم ترین اقداماتی که سازمان زیباسازی شهرداری انجام داده است می توان به فضاسازی پیاده راه فرهنگی سبزه میدان ، خیابان سپه ، خیابان خیام ،امامزاده حسین (ع) ،میادین و معابر سطح شهر و نواحی منفصل شهراشاره کرد که با رعایت استاندارهای لازم برای جلوگیری از هرگونه تجمع به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا آماده سازی شده است.

این مسئول افزود:  فضای شهر حال و هوای محرم دارد و برای ترویج فرهنگ شهادت و سوگ حسینی آماده سازی شده است. اما این مسیر بر خلاف هر سال به شکل نمایشگاهی نیست و متناسب با شرایط ایجاد شده و به صورت گذرگاه می باشد تا از تجمع شهروندان و عزاداران حسینی جلوگیری شود.

این مدیر شهری اظهار کرد: فضاسازی شهر با نصب بیش از یک هزار و 500 عدد پرچم عزا ،15 هزار  مترریسه مشکی، یک هزار  متر کتیبه مشکی ، 400 عدد کتیبه تزئینی ،16 عدد سازه نوری والمان فلزی و 5 عدد طاق نصرت فضاسازی شهرانجام شده است.

وی عنوان کرد: بخشی از فضای تبلیغاتی شهر نیز به این ایام اختصاص داده شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: از آن جایی که محرم امسال با آغاز هفته فرهنگی قزوین مصادف شده، برخی از فضاسازی های شهر به صورت تلفیقی صورت گرفته و هفته قزوین با شور حسینی همراه شده است.

وی گفت: سازمان زیباسازی شهردار قزوین با هیئات مذهبی نیز برای هرچه بهتر برگزار شدن عزاداری اباعبدالله(ع) همکاری و تعامل لازم را داشته و بیش از 10هزار متر ریسه مشکی و 4 هزار  عدد پرچم مشکی در اختیار آن ها قرار داده است.

 

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط