پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۲/۱۵

قاسمی:

شهر برای نوروز 99 آماده می شود

داریوش قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت:این سازمان در تلاش است، شهر را برای نوروز 99 آماده کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ قاسمی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و شیوع کرونا ویروس، علی رغم کنسل شدن جشنواره های از پیش برنامه ریزی شده، این سازمان همچنان در تلاش است تا فضای شهر را برای فرارسیدن بهار و نوروز 99 آماده کند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اقداماتی که توسط این سازمان در حال اجرا است،

جشنواره تخم مرغ های رنگی است که با برنامه ریزی دقیق این سازه ها به محل معرفی شده توسط هنرمندان منتقل شد و پس از رنگ آمیزی آن ها به صورت انفرادی توسط هنرمندان، در حال جانمایی است.

این مسئول بیان کرد: یکی دیگر از مهم ترین اقدامات این سازمان طراحی پرچم های پارچه ای ویژه نوروز است که هر سال توسط طراحان این سازمان طراحی، چاپ و در سطح شهر نصب می شود. امسال هم این پرچم های رنگی  با طرح ویژه و زیبا طراحی، چاپ و در سطح شهر نصب شده است.

وی ادامه داد: تبلیغات محیطی مبنی بر پیام مقام معظم رهبری، تبریک سال نو و شعار سال نیز از دیگر اقداماتی است که با چاپ بنر و نصب آن ها بر روی سازه های تبلیغات محیطی برای سال جدید انجام می شود.

قاسمی تصریح کرد: اگرچه اجرای ویدیو مپینگ که یکی از پرطرفدارترین برنامه های ویژه نوروز هر سال بود کنسل شده است، اما این سازمان در نظر دارد با فضاسازی ویژه در سطح محلات، میادین، معابر و تقاطع های غیر همسطح شهر را به استقبال بهار برده و برای فرا رسیدن نوروز 99 آماده سازی کند.

این مدیر شهری به برگزاری جشنواره "گذر کودکانه" اشاره و عنوان کرد:  این جشنواره با هدف ایجاد روحیه نشاط برای کودکان و خانواده ها و حضور آن ها در فضایی شاد و متناسب با شرایط سنی کودکان برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل  شرایط موجود و برای حفظ سلامت جامعه به ویژه کودکان کنسل شد.

قاسمی افزود: یکی دیگر از مهم ترین اقدامات این سازمان نصب بیش از 30 هزار متر ریسه های پرچمی رنگی در سطح شهر است که موجب افزایش زیبایی بصری شهر شده است.

وی به جمع آوری زوائد بصری هم اشاره و تصریح کرد: علاوه بر فضاسازی شهری این سازمان نسبت به جمع آوری زوائد بصری به صورت ویژه اقدام کرده ، همچنین با بررسی و شناسایی برخی از دیوارهای رهاشده شهر،  بازسازی و ترمیم آن ها موجب رونق شهر و افزایش زیبایی بصری در سیمای شهری شده است.

قاسمی استفاده از مواد بازیافتی در فضاسازی شهر برای نوروزی را ایده ای خلاقانه و جذاب دانست و بیان کرد: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین امسال با برنامه ریزی نسبت به استفاده از مواد بازیافتی برای تزیین و فضاسازی شهر اقدام کرده و با استفاده از مواد بازیافتی گلجای های زیبایی ساخته و آن ها را در میدان ارتش به مناسبت فرا رسیدن نوروز 99 نصب کرده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از مهم ترین اقدامات این سازمان نصب هفت سین در محلات مختلف از جمله مغلواک، باغ نشاط، اکراد و ... است.

وی تصریح کرد: نصب پرچم نوروزی،  نصب گلدان های دیواری در محلات، رنگ آمیزی دیوار محلات از جمله نواب و دیوارهای ورودی محله باغ نشاط از دیگر اقدامات این سازمان در آستانه نوروز 99 بوده است.

این مدیر شهری از فضاسازی پیاده راه فرهنگی سبزه میدان هم یاد و تصریح کرد: امسال با توجه به عدم برگزاری جشنواره های مختلف فضای شهر نیازمند توجه بیشتری است که سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در نظر دارد با فضاسازی مناسب و ویژه در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان نسبت به ایجاد فضایی مناسب برای شهروندان در آستانه بهار اقدام کند.

قاسمی اضافه کرد:  میدان مینودر به عنوان یکی از اصلی ترین ورودی های شهر هم مثل هر سال فضاسازی شده و با نصب سال شمار نوری، هفت سین و المان های زیبا پذیرای مهمانان نوروزی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: نورپردازی بعضی از معابر شهر مانند خیابان فردوسی، بلوار آیت اله بهشتی، زیرگذر پیامبر اعظم(ص) و بلوار آیت الله خامنه ای  نیز به صورت ویژه انجام می شود.

قاسمی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری قزوین بررسی و عیب یابی سازه های نوری و المان های سطح شهر است که در آستانه بهار انجام می شود تا مشکلی در نورپردازی ها و یا زیباسازی شهر وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نصب المان های نوستالژی مانند شیرینی های سنتی، خانه مادر بزرگ، نصب ریسه های نوری، نصب گلدان و گلجای های جدید خریداری شده برای نوروز 99 و نصب آن ها در تقاطع های غیر همسطح و ... نیز از دیگر برنامه های امسال این سازمان برای نوروز است که در حال اجرا می باشد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در پایان گفت: امید است که امسال هم با وجود مشکلات  و شرایط نامطلوب حاکم بر جامعه سالی نیکو برای شهروندان باشد. سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تلاش کرده تا روحیه نشاط و شور بهاری را برای شهروندان به ارمغان بیاورد.

پایان پیام.

 

 

تصاویر مرتبط