دوشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۳۰

شهردار قزوین،

سازمان زیباسازی پویا، خلاق و جوان است

سیاوش طاهرخانی، شهردار قزوین در بازدید از سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از این سازمان به عنوان یکی از سازمان های پویا، خلاق و جوان یاد کرد و از تدبیر خردمندانه کارشناسان این سازمان در راستای زیباسازی شهر ابراز رضایت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ طاهرخانی شهردار قزوین افزود: حفظ زیبایی سیمای شهری از مهم ترین اتفاقاتی است که در حوزه شهری رخ می دهد، سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در این حوزه خوش درخشیده و اقدامات کارکنان این سازمان در حوزه کاهش زوائد بصری رضایت بخش بوده است.

وی ادامه داد: با اقداماتی که سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در حوزه کاهش زوائد بصری انجام داده است می توان زیبایی و نظم شهری را در معابر اصلی و فرعی مشاهده کرد. از آن جایی که قزوین کریدور است و افراد زیادی برای دستیابی به شهرهای مختلف از این شهر عبور می کنند باید فضای شهری به ویژه سیمای شهر متناسب با فرهنگ و هویت شهری باشد.

این مدیر شهری از نصب المان های مختلف در سطح شهر هم ابراز رضایت کرد و گفت: سازه های شهری معرف آداب و رسوم، فرهنگ و هویت هر شهر است. المان های شهری قزوین نمادی از یک شهر مذهبی و فرهنگی با پیشینه ای درخشان در تاریخ است.  قزوین در این زمینه هم توانسته در جایگاه خوبی قرار گیرد. برای دستیابی به ایده آل ها باید تلاش کرد و گام های مؤثر و محکم تری برداشت.

این مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از مباحثی که مطرح است بحث استقلال مالی سازمان ها در سال آینده است که باید با ارائه حداقل یک پروژه مالی  نسبت به تأمین نیاز مالی خود اقدام کنند. این موضوع می تواند به عنوان یک الگوی همبستگی میان شهروندان و مجموعه مدیریت شهری باشد. همچنین پروژه های شهری باید در راستای ایجاد روحیه نشاط شهروندان و تأمین رفاه آن ها اجرا شوند.

طاهرخانی به سلسله بازدید های خود از سازمان ها و ادارات شهرداری قزوین  تأکید و عنوان کرد: این بازدید ها برای بهبود عملکرد مجموعه مدیریت شهری و با هدف برقراری ارتباط مستقیم میان کارکنان با حوزه شهردار صورت خواهد گرفت.

داریوش قاسمی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین هم در این دیدار به تاریخچه فعالیت این سازمان اشاره و بیان کرد: یکی از مهم ترین اقداماتی که در حوزه زیباسازی با رویکرد انسجام بخشی به تابلوهای اصناف و ایجاد منبع درآمد برای شهرداری صورت گرفته تدوین آیین نامه و دریافت عوارض از تابلوهای اصناف است.

وی ادامه داد: نصب المان ها، زیباسازی فضای شهری، برگزاری جشنواره های مختلف از جمله  سمپوزیوم مجسمه سازی، کاشی نگاره ها، تخم مرغ های رنگی، فضاسازی های مناسبتی شهر، نورپردازی معابر اصلی و فرعی در سطح شهر و .... از دیگر اقداماتی است که سازمان زیباسازی در سال های اخیر انجام داده است.

این مسئول یادآور شد: تمام تابلوهای شناسایی معابر هم تحت نظارت و کنترل سازمان زیباسازی است. در حال حاضر هیچ یک از معابر سطح شهر بدون تابلو و شناسنامه نیست. نصب تابلو معابر در نواحی منفصل شهری هم  توسط سازمان زیباسازی شهرداری قزوین انجام شده که مورد رضایت شهروندان قرار گرفته است.

قاسمی تصریح کرد: به زودی المان پاکبان به عنوان یکی از المان های مهم در سطح شهر نصب خواهد شد. همچنین ساخت المان آتش‌نشان هم به عنوان یکی از برنامه های سال آینده در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین برگزاری دومین سمپوزیوم مشاهیر قزوین را به عنوان یکی دیگر از برنامه هایی که در دستور کار این سازمان برای  بزرگداشت روز قزوین در  سال آینده قرار دارد؛ برشمرد.

این مسئول به نورپردازی بلوار آیت اله خامنه ای از میدان مینودر تا سرپل طالقانی هم اشاره و بیان کرد:  نورپردازی سطح شهر هم به عنوان یکی از وظایف مهم این سازمان در حال اجرا است. به زودی این نورپردازی ها روشن می شود.

 

تصاویر مرتبط