شنبه ۱۳۹۲/۰۱/۲۴

نصرتي، مديرعامل صندوق ذخيره كاركنان شهرداري قزوين:

صندوق ذخيره كاركنان شهرداري قزوين تاسيس شد

دومين صندوق ذخيره كاركنان شهرداري در بين شهرداري‌هاي كشور در شهرداري قزوين راه‌‌اندازي شد.

مديرعامل و عضو هيئت مديره صندوق ذخيره كاركنان شهرداري قزوين گفت: شهرداري قزوين در بين شهرداري‌هاي كشور دومين صندوق ذخيره كاركنان را راه اندازي كرده است و راه‌اندازي اين صندوق براي كاركنان منافع بي‌شماري به همراه خواهد داشت.

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ محمود نصرتي با تشريح  علت شكل‌گيري اين صندوق عنوان كرد: تامين آتيه مالي  كاركنان، نبودن فرصت هاي مناسب سرمايه گذاري جهت سرمايه هاي خرد اعضاء، ريسك سرمايه گذاري در موسسات غير بانكي، عدم جذابيت نرخ سود سپرده هاي بانكي با توجه به تورم بالاي 20درصد ، عدم آگاهي كافي از چگونگي خلق ارزش افزوده براي سرمايه ها، نداشتن زمان كافي، استعداد و اطلاعات علمي در بين عموم مردم براي فعاليت‌هاي سرمايه گذاري و ثروت سازي ما را بر اين داشت كه نسبت به تاسيس صندوق اقدام كنيم. 
وي با بيان اينكه به موجب مصوبه شوراي اسلامي شهر قزوين 3درصد از حقوق و مزاياي ماهانه كاركنان كسر و 3درصد نيز توسط شهرداري به آن اضافه مي‌شود و اين 6درصد در يك حساب بانكي واريز مي شود و با تشكيل اين صندوق و با توجه به منابع آن مي‌توان به صورت حرفه اي وارد عرصه سرمايه گذاري كوتاه و بلند مدت شد.
عضو هيئت مديره صندوق ذخيره كاركنان شهرداري قزوين ادامه داد: براي راه‌اندازي اين صندوق پس از پيگيري‌هاي انجام شده، مصوبه تشكيل صندوق و كسر 6 درصد، از شوراي اسلامي شهر قزوين در نيمه دوم سال گذشته اخذ و بعد با تشكيل هيئت موسس، اساسنامه صندوق تهيه شد.
وي با بيان اينكه هيئت موسس اين صندوق از 9 نفر هيئت امنا و 5 نفر هيئت مديره تشكيل شده است، افزود، در حال حاضر اركان اين صندوق شكل گرفته و اساس‌نامه آن پس از پيگيري طولاني به تائيد سازمان بورس و اوراق بهادار رسيد و در اداره ثبت شركت ها نيز با اهداف مشخص به ثبت رسيد.
اين مسوول با اشاره به طرح‌پرداخت مازاد بر 6درصد كاركنان شهرداري قزوين كه در آينده نزديك در اين صندوق اجرايي خواهد شد،گفت: با نظر مثبت خود اعضاء، كاركنان ماهانه نسبت به پرداخت 5،10،15 ،20 و 25 درصدحقوقشان به صندوق اقدام خواهند كرد و صندوق به اينگونه منابع ماهانه يك بار سود علي الحساب و در انتهاي سال مالي  سود قطعي بالاي 25درصد به عنوان سود مشاركت در سرمايه گذاري پرداخت خواهد كرد.
نصرتي توضيح داد: طرح پرداخت مازاد بر 6درصد و سودهاي علي الحساب آن در صورت نياز پرسنل در هر زمان قابل برداشت و واريز مجدد است و اين نوع منابع با توجه به ماهيت كوتاه مدت آن در پروژه هاي كوتاه مدت سرمايه گذاري خواهد شد.
مديرعامل صندوق ذخيره كاركنان شهرداري قزوين گفت: صندوق در جهت استفاده بهينه از منابع مالي خرد اعضاء با ارائه طرحي اقدام به جذب آن با سودعلي الحساب مناسب در قالب سپرده هاي كوتاه مدت و بلند مدت خواهد كرد و مقاطع پرداخت سود آن به صورت سه ماهه ، شش ماهه، يكساله تا پنج ساله بر مبناي درخواست اعضاء خواهد بود، اين طرح به عنوان طرح جذب سرمايه‌هاي خرد در آينده اي نزديك معرفي خواهد شد و بازده‌اي كه در مقابل اين نوع سرمايه گذاري پرداخت مي‌شود بالاتر از سودهاي بانكي متناظر خواهد بود.
وي بيان كرد: طبق مصوبه كليه كاركنان مي‌توانند در اين صندوق عضو شوند البته عضويت كاركنان شركتي نياز به مساعدت شهرداري دارد كه به زودي اعلام خواهد شد.
نصرتي بيان كرد: تعدادي از كاركنان در حين تشكيل صندوق با توجه به اخذ مجوز شورا نسبت به كسر مبالغ با توجه به مكاتبات، اعلام آمادگي كردند و تعدادي نيز هنوز اعلام آمادگي نكرده اند و ما نيز با عنايت به عدم تاسيس صندوق به طور كامل اقدام به اطلاع رساني نكرديم.
وي با تصريح اينكه هنوز برخي از كاركنان از اهميت و ويژگي‌هاي صندوق مطلع نيستند، بيان كرد: تشويق اعضاء يعني كاركنان داوطلب شهرداري به مشاركت در فعاليت‌هاي اقتصادي كشور، مشاركت در بازار سرمايه، جذب نقدينگي و هدايت آن در بخش هاي اقتصادي، تامين مالي پروژه ها،  ايجاد امكانات لازم براي مشاركت سرمايه‌هاي كوچك در بخش توليد، تقويت و حمايت برنامه‌هاي اقتصادي دولت درهر شكل و قالب ممكن از جمله تاسيس و اداره شركت ها و انجام معاملات در بورس اوراق بهادار از جمله اهداف اجراي تشكيل اين صندوق است.
 نصرتي سپرده گذاري در بانك ها، موسسات مالي و اعتباري يا ساير واحدهاي مجاز داخلي و خارجي، ايجاد و اداره يا مشاركت در ساخت و بهره برداري واحدهاي رفاهي از قبيل هتل، باشگاه، واحدهاي مسكوني و غيرمسكوني را از ديگر اهداف اجراي تشكيل اين صندوق عنوان و بيان كرد: منابع كاركنان در اين صندوق با در نظر گرفتن واريزي شهرداري حداقل  رشد 120درصدي خواهد داشت و عضويت كاركنان در اين صندوق جذابيت بسيار بالايي از لحاظ اقتصادي به همراه خواهد داشت.
مديرعامل و عضو هيئت مديره صندوق ذخيره كاركنان شهرداري قزوين ادامه داد: منابعي كه از پرسنل در اين صندوق دريافت مي‌شود منابع كوتاه مدت و بلند مدت است و منابع كوتاه مدت بقصد سوداگري در پروژه‌هايي مثل خريد و فروش سهام، تشكيل صندوق‌هاي با درآمد ثابت و فعاليت در بازار سرمايه و منابع بلند مدت در پروژه هايي بقصد سرمايه گذاري بلندمدت صرف خريد سهام شركت ها، تشكيل شركت هاي اجرايي و سرمايه گذاري در حوزه ساخت املاك و مستغلات خواهد شد.
وي تصريح كرد: كاركنان مي توانند براي عضويت و كسر  6درصد از حقوق به حوزه اداري و مالي شهرداري يا سازمان تابعه مراجعه و فرم هاي عضويت را تكميل كنند و اين فرم‌ها از هفته آينده در اختيار مسوولين امور مالي و اداري قرار خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه محيط حقوقي صندوق تابع قانون تجارت و اصلاحات آن، قانون بورس و اوراق بهادار، قانون ماليات هاي مستقيم، قانون كار و تامين اجتماعي، اساسنامه شركت، آئين نامه هاي داخلي مصوب مجمع، هيئت مديره و استانداردهاي حسابداري مي‌باشد.
وي همچنين معاون اداري و مالي شهرداري قزوين، معاون عمراني شهرداري قزوين، مدير اداره سرمايه گذاري ،مسوول مالي حوزه اوراق مشاركت شهرداري و مشاور مالي و سرمايه گذاري شهرداري قزوين را از اعضاي هيئت مديره اين صندوق اعلام كردو  گفت: هيئت امنا، هيئت مديره، مديرعامل از اركان اصلي شكل دهنده  اين موسسه هستند.
نصرتي تصريح كرد: در بين شهرداري‌هاي كلان شهرها به جزء شهر تهران كه در سه سال گذشته اقدام به تشكيل صندوق كرده است، شهرداري قزوين به عنوان دومين شهرداري مي‌باشد كه اقدام به راه اندازي صندوق ذخيره كرده است.
وي از كساني كه در راه اندازي اين صندوق به منظور تامين رفاه حال كاركنان شهرداري قزوين مساعدت و حمايت كردند تشكر كرد و افزود: در حال حاضر محل استقرار صندوق ذخيره كاركنان در چهار راه فلسطين، ساختمان شيشه‌اي، طبقه اول،  واحد 2 و 4 مي‌باشد و با راه اندازي سايت اين صندوق در آينده كاركنان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به اين سايت و پرتال شهرداري قزوين مراجعه كنند.
وي با اشاره به موفقيت صندوق ذخيره كاركنان شهرداري تهران بيان كرد: صندوق ذخيره تهران موفق به سرمايه گذاري در سهام شركت‌هاي متعددي شده و  صندوق ذخيره كاركنان شهرداري قزوين نيز در آينده به دنبال تاسيس شركت‌هاي زير مجموعه برابر اهداف اساسنامه اي خود خواهد بود.
پايان پيام
                         .

 

تصاویر مرتبط