پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۵/۱۷

قاسمی خبر داد؛

جانمایی و نصب نیمکت های شهری در محور سعدی جنوبی

قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: باتوجه به این موضوع که تجهیز مبلمان شهری وظیفه ذاتی سازمان زیباسازی است، مجموعه مدیریت شهری نسبت به تأمین تجهیزات شهری از جمله نصب نیمکت برای استراحت و استفاده شهروندان اقدام کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، داریوش قاسمی مدیرعامل این سازمان مطرح کرد: مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل، اشیاء، دستگاه ها، نمادها و عناصری گفته می‌شود که چون در شهر و خیابان و در تمام فضای باز نصب شده است، جنبه استفاده عمومی دارد به همین دلیل به آن ها مبلمان شهری گفته می شود.

وی ادامه داد: تجهیز معابر پیاده با مبلمان شهری با هدف آسایش بیشتر شهروندان با توجه به عدم تعارض با فعالیت ها و کاربری های اطراف و عدم ایجاد مشکل برای عبور افراد انجام شده است. همچنین جانمایی نیمکت ها  با رعایت فواصل مناسب و توجه به شرایط محیط و میزان استفاده ی کاربران صورت گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: در طراحی این نیمکت ها نیاز شهروندان، هماهنگی آن با فضای شهری و همچنین ابعاد معابر پیاده در بافت مرکزی شهر قزوین مدنظر قرار گرفته شده است. .با توجه به تجربیات صورت گرفته مصالح بتن الیافی با رنگ روشن با توجه به مقاومت در برابر شرایط محیطی و وندالیسم و همچنین تأمین آسایش در فصل های سرد و گرم برای ساخت نیمکت ها انتخاب شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: طراحی یکپارچه این محصول ضمن افزایش زیبایی بصری، باعث افزایش طول عمر آن شده و نصب آنرا ساده تر و مطمئن تر ساخته است.  در مجموع تاکنون  تعداد 41 عدد نیمکت دونفره در محور سعدی جنوبی  نصب شده و طی روزهای آینده معابر دیگر نیز با این مبلمان تجهیز خواهد شد.

وی یادآور شد: تجهیز خیابان سعدی جنوبی موجب تأمین رفاه شهروندان ساکن در این محدوده و عابران پیاده شده است و مورد توجه، رضایت و استقبال شهروندان قرار گرفته است. این اقدام از ابتدای تیر ماه سال جاری آغاز شده و هم اکنون به پایان رسیده و شهروندان می توانند از این نیمکت ها استفاده کنند.

 

 

 

تصاویر مرتبط