یکشنبه ۱۳۹۸/۰۵/۱۳

قاسمی،

مبلمان شهری نو در خیابان های سطح شهر نصب شد

قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: تجهیز و تأمین مبلمان شهری از مهم‌ترین اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری است که با هدف تأمین رفاه شهروندان در محورهای مختلف سطح شهر به ویژه محورهای اصلی نصب شده است.

به گزارش روابط عمومی زیباسازی شهرداری قزوین؛ داریوش قاسمی با اشاره به این موضوع که در بافت شهری یکی از نیاز های مبرم شهروندان تأمین مبلمان شهری است افزود: شهر موجودی است پویا و زنده که با نبض زندگی و نیازهای روزمره مردم در تپش است. این موجود زنده و فعال ، باید متناسب با شرایط مختلف از جمله شرایط اقلیمی، جغرافیایی، فرهنگی و ...، برای پاسخ گویی به نیازهای جدید به اسباب و تجهیزاتی خاص مجهز شود.

وی ادامه داد: هم زمان با این جریان زندگی است که شهر و فضاهای مختلف آن بستر مناسبی برای انواع فعالیت های فردی یا گروهی شهروندان می شود. در علم شهرسازی و زیباسازی فضاهای شهری، اصطلاحی تحت عنوان مبلمان شهری به کار برده می شود که برای شهر، شهروندان و زندگی شهری بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول بیان کرد: فضای شهری محلی است که مردم بیشترین وقت خود را در آن سپری کرده؛ حداکثر ارتباط را با یکدیگر و پیرامون خود برقرار می کنند. بنابراین آرایش فضا و ایجاد امکانات و تسهیلات لازم در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قاسمی عنوان می کند که شهر نشینی منبعث از هویت و فرهنگ شهروندان است به عبارتی مسئولان و برنامه ریزان شهری سعی می کنند تا با تأکید به آداب ، فرهنگ و هویت شهروندان فضاهای شهری خود را طراحی و زیبا سازی کنند و این کار همان بحث مبلمان شهری است. قزوین هم از این موضوع مستثنی نیست به همین دلیل مسئولان برای حفظ هویت شهری در راستای نصب مبلمان شهری در معابر اقدام کرده اند.

 

تصاویر مرتبط