دوشنبه ۱۳۹۵/۱۰/۲۰

قاسمي،مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين خبر داد:

عمليات اجرايي بزرگترين مجسمه استان توسط سازمان زيبا سازي شهرداري

داريوش قاسمي مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين از عمليات اجرايي ساخت و نصبِ بزرگترين مجسمه استان توسط سازمان زيبا سازي شهرداري قزوين خبر داد.

در قزوين نيز  همراه و همپاي استان هاي ديگر ، مراکز، کوچه ها  و خيابان هاي بسياري با  نام  ميرزا محمد تقي‌خان فراهاني؛ "امير کبير" و صدراعظم ايران در جهت پاسداري از نام و ياد اين شخصيت بزرگ تاريخي و سياسي مزين شده است ، امير کبيري که در يکي از سياه ترين دوره هاي تاريخي کشور چنان عملکرد مثبت و ماندگاري از خود بر جاي گذاشت که اثرات آن هنوز پابرجاست و امروز بسياري از پيشرفت هاي حاصل شده در حوزه آموزش کشور، مطبوعات و زيرساخت هاي اساسي  را مديون اقدامات وي در آن دوره مي دانند و  با اطمينان مي توان گفت در کمترين دوراني هم رده و  هم منصبان وي،  عملکردي مشابه وي داشته اند. خدمات متعدد اميرکبير به ايران  چه در زمينه علم آموزي  و جهل زدايي و چه در حوزه هاي مربوط به دولت و اقتصادِ مردم در زمان صدارت  بر کسي پوشيده نيست  و نياز به معرفي هم  ندارد.

اما درست از زمان انتخاب نام "اميرکبير"  در شوراي شهر قزوين براي بلوار و ميداني در شمال شهر  ، گمانه زني ها براي زيباسازي اين محوطه درخور شان اين شخصيت نامي ايران آغاز شد و اکنون پروژه بزرگ ساخت مجسمه امير کبير به همت شهرداري قزوين و سازمان زيبا سازي در حال پياده سازي است.

اين  المان با ارتفاع 6و نيم متر که روي پايه ي بتنيِ 6 متري سوار مي شود  در مجموع با 12 و نيم متر ارتفاع قرار است بزرگترين مجسمه استان باشد و  دو سازه ي فلزي مشبک 10 پَر در اطراف آن ، به نورپردازي و جلوه ي اين مجسمه در ميدان کمک مي کنند. داريوش قاسمي  مديرعامل  سازمان زيباسازي شهرداري قزوين با اعلام اين خبر گفت:  اين مجسمه به رنگ سفيد شيري، وزني 4تني دارد و استاد رضا ازي محمدي وظيفه ساخت آن را عهده دار مي باشد ؛ هم اکنون محوطه در مرحله ي کف سازي است  و 50 درصد از مراحل ساخت اين مجسمه انجام شده، همچنين سازه هاي فلزي نيز پيشرفت 30 درصدي دارند.

 

تصاویر مرتبط