پنجشنبه ۱۳۹۰/۱۲/۲۵

توسط سازمان زيباسازي شهرداري قزوين انجام شد؛

طراحي، ساخت و نصب مبلمان شهري و احجام هنري با مضمون نوروز در سطح شهر قزوين

سازمان زيباسازي شهرداري قزوين به منظور استقبال از بهار در سال 91 اقدام به طراحي، ساخت و نصب مبلمان شهري و احجام هنري با مضمون نوروز در سطح شهر کرد.

 

محمداسماعيل حافظي، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت: سازمان زيباسازي شهرداري قزوين به منظور استقبال از بهار در سال 91 اقدام به طراحي، ساخت و نصب مبلمان شهري و احجام هنري با مضمون نوروز در سطح شهر کرد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ حافظي با تشريح اقدامات صورت گرفته براي استقبال از بهار 91 در راستاي افزايش رضايت مندي شهروندان و تحول در فضاي شهري افزود: سازمان زيبا سازي براي اين منظور از بهمن ماه سال جاري اقدام به برنامه‌ريزي  کرد و برنامه ريزي هاي اين سازمان در دو بخش مبلمان شهري و احجام هنري  اجرايي گرديد.
وي با اظهار اينکه طراحي، ساخت و نصب مبلمان شهري و احجام هنري با حضور کارشناسان و هنرمندان مطرح کشور صورت گرفته است، بيان کرد: مديريت شهري براي اولين بار اين حجم کاري را براي استقبال از بهار 91 تجربه کرده است و براي طراحي، ساخت و نصب مبلمان شهري 300ميليون تومان و براي احجام هنري 130 ميليون تومان هزينه شده است.
سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين با بيان اينکه براي استقبال از بهار طرح گلجاي ها متناسب با فضاي شهري قزوين انتخاب گرديد، گفت: با توجه به اينکه سعي شده در جانمايي گلجاي ها و نحوه کاشت گل و گياه به فضاهاي عمومي و اقليم شهر قزوين دقت شود 130گلجاي در 20نقطه سطح شهر نصب گرديده است.
  اين مسوول به نصب 22 ساعت شهري اشاره کرد و افزود: ساعت هاي نصب شده در سطح شهر از جنس ورق فلز، رنگ صدفي از نوع پودري الکترو استانيک و به ارتفاع 3 متر مي باشد.
حافظي گفت: همچنين براي استقبال از بهار در خيابان خيام نيمکت هاي با پايه هاي سنگي بر اساس نياز و ميزان استفاده کنندگان از فضا و موقعيت خاص اين خيابان نصب شده است.
وي به نصب سطل زباله ها در خيابان خيام از جنس ترکيب فلز و چوب و سطل زباله هاي بتني در خيابان شهيد بابايي و بلوار آزادگان براي استقبال از بهار اشاره و بيان کرد: براي استقبال از بهار 91 همچنين نصب نرده هاي بتني طرح چوب به منظور غنا بخشيدن به سيماي چهار راه وليعصر و جلوگيري از تخريب باغچه ها و همچنين ساماندهي و هدايت عبور عابرين پياده از محلهاي مورد نظر اجرايي شده است که اين نرده ها در کنار پوشش گياهي مناسب باغچه ها مي تواند فضاي بسيار زيبا و دلنشيني را براي شهروندان فراهم کند و به زيبايي منظر شهري بيافزايد.
سرپرست سازمان زيبا سازي شهرداري قزوين نصب مجسمه پيرمرد خيابان خيام در خيابان خيام، نصب کالسکه و ماشين هاي بتني طرح قديم در سطح شهر، نصب چهار دستگاه ساعت اذان گو در چهار بوستان و طراحي و نصب نرده و گلجاي در سبزه ميدان را از ديگر اقدامات استقبال از بهار 91 نام برد.
اين مسوول به اقدامات صورت گرفته در زمينه طراحي و نصب احجام هنري در سطح شهر با مضمون نوروز اشاره کرد و گفت: نماد نهنگ در سال 91 در ميدان قدس، طرح گل و گياه در ميدان عارف، طرح گل هاي جعبه اي 3 و 4 گوش در ميدان تهران قديم و طرح اسماء اله در خيابان هلال احمر نصب شده است.
حافظي بيان کرد: طرح قاصدک در سه راه عدل، دعاي تحويل سال در ميدان مينودر و طرح خانه تکاني(فرش) در پل‌هاي 7 دي و 9 دي اجرايي شده است.
سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين با بيان اينکه همچنين براي استقبال از بهار 91 نيز طرح طاقچه و ترمه در پل هاي 7 دي و 9 دي، طرح نامه پيام تبريک در 9 نقطه سطح شهر و طرح نوازندگان بهاري اجرا شده است، گفت: طرح نماد نردبان و ماه در ميدان عارف، طرح هفت سين سه بعدي در چهار راه وليعصر، طرح نهنگ و قابها در ميدان شهيد بابايي، طرح درخت 7 رنگ در ابتداي بلوار نخبگان و طرح مکعب روبيک در ورودي پارک ملت نصب شده است.
اين مسوول نصب طرح لباس نوروز درختان، طرح مداد رنگي، طرح شهر کارتون، طرح تابلوي مينياتور نوروزي، طرح فرش بهار، طرح سيب و پروانه، طرح چتر و نيمکت، طرح باغ ماهي و طرح هفت سين ويتراي از ديگر اقدامات صورت گرفته براي استقبال از بهار 91 نام برد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط