پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۷

منجم:

بیش از ۱۷ هزار مترمربع دیوارنویسی های غیر مجاز در سال گذشته پاکسازی شد

منجم مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از پاکسازی بیش از ۱۷ هزار مترمربع از دیوارنوشته ها و برچسب های تبلیغاتی نصب شده غیرمجاز در سطح شهر توسط عوامل این سازمان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ علیرضا منجم با اشاره به اینکه دیوارنویسی یکی از عوامل مهم در آلودگی های بصری است اظهار کرد: سازمان زیباسازی به منظور رفع آلودگی بصری و ارتقا کیفیت سیما و منظر شهری اقدام به امحاء و پاکسازی این حجم از دیوارنویسی های غیرمجاز در سال گذشته کرده است.

 

وی ادامه داد: از مجموع ۱۷ هزار مترمربع پاکسازی و رنگ آمیزی دیوارنوشته ها، ۵ هزار مترمربع آن در نواحی منفصل شهری انجام شده است.

 

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اضافه کرد: بلوار شهیدبهشتی از چهار راه ولیعصر تا میدان مادر، بلوار لشگری، ملاصدرا، پونک، خیابان نواب و... از جمله خیابان‌هایی بودند که بیشترین پاکسازي و رنگ آمیزی در آن صورت گرفته است.

 

منجم خاطرنشان کرد: در این پاکسازی و رنگ آمیزی ها ضمن استفاده از رنگ های لطیف و شاد از طرحهای کلیشه ای هندسی، گل و... جهت زیباتر شدن بیشتر محیط شهری استفاده شده است.

 

وی با بیان اینکه دیوارنویسی های غیرمجاز نقض آشکار حقوق شهروندی است و هزینه های زیادی را به سازمان تحمیل می کند از شهروندان خواست: با احساس مسئولیت بیشتری در زیباسازی شهر مشارکت کنند و در صورت هر گونه دیوارنویسی و نصب پوستر غیرمجاز در سطح شهر موارد را به سامانه۱۳۷ اطلاع دهند.

 

منجم تاکید کرد:قطعا کاهش هزینه ها در بخش پاکسازی دیوارنوشته های غیرمجاز، منجر به نصب مبلمان شهری،نورپردازی ها،نقاشیهای دیواری ماندگار و ... خواهد شد.     

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط