12/1/2022

منجم، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین :

فراخوان طراحی المان های نوروزی سال ۱۴۰۲ سازمان زیباسازی شهرداری قزوین منتشر شد

منجم، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از فراخوان طراحی المان های نوروزی سال ۱۴۰۲ توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان زیباسازی شهرداری قزوين؛ علیرضا منجم اظهار کرد: با هدف استفاده از ایده و تفکر خلاق هنرمندان فراخوان طراحی المان های نوروزی- بهاری سال 1402 منتشر شد.

او افزود: این سازمان در راستاي شاداب سازی و ایجاد شور و نشاط عمومی جهت استقبال از بهار فراخوان طراحی المانهای نوروزی با محوریت بهار و عيد باستاني نوروز سال 1402  را در شهر قزوین منتشر کرد.

منجم تصریح کرد: المان های شهری علاوه بر داشتن جنبه زیبایی و هویتی سبب ایجاد شور و نشاط، ارتقای کیفیت و سر زندگی فضای شهری می شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: این فراخوان با هدف اشاعه فرهنگ زیباشناختی و ارتقای سواد بصری در جامعه، حمایت از هنرمندان متخصص، تقویت شور ونشاط بهاری در فضای شهر، جذب ایده ها و طرح های خلاقانه، ایجاد فضای مناسب و بهبود نمای شهری و.... می باشد.

او با اشاره به رویکرد محتوایی این فراخوان گفت: نوروز( نمادها و نشانه های نوروز، تقویت شور و نشاط بهاری، آثار تعاملی و...)، استفاده از مضامین فرهنگی- مذهبی و تاریخی شهر قزوین ، استفاده از هنر خوشنویسی در فضای شهر، ماه مبارک رمضان( بهره مندی از مفاهیم ماه مبارک رمضان، آیات قرآن و احادیث و...) از جمله رویکردهای محتوایی فراخوان نوروز1402 است.

منجم ادامه داد: طراحی در بخش المان شهری به دو صورت المان دایمی و المان مناسبتی است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین ادامه داد: استفاده از آرایه ها و تزیینات الحاقی یا مستقل خلاقانه در سطح شهر، نگاه نو به تزیینات مناسبتی در شهر، انواع ریسه ها( نوری، پارچه ای)- کتیبه ای- پرچم ها- تابلوهای نوری- تابلوهای تصویری و... ، امکان تکثیر، الحاق به سازه های شهری، حمل و نقل آسان از جمله مواردی است که در بخش نورآرایی شهری و آذین بندی مناسبتی باید مورد توجه قرار گیرد.

او در خصوص مشخصات طرح ها افزود: ارایه طرح بدون پرسپکتیو، با رنگ آمیزی کامل و بزرگنمایی جزییات در قطع A3  و با فرمت مشخص شده باشد، همچنین طرح به صورت فتومونتاژ در تصویر واقعی در قطعA3 باشد.

منجم بیان کرد:  به همراه پرینت رنگی باید یک سی دی محتوی فایل طرح با فرمتJpage در قطع A3 و با رزولیشن300 و مشخصات فردی ، شماره تماس ثابت و همراه، آدرس و....  و رزومه شرکت تحویل دبیرخانه فراخوان گردد.

او گفت: ارسال تصویر ماکت یا طرح به صورت سه بعدی اختیاری می باشد و هر هنرمند می تواند حداکثر 5طرح در هر بخش ارایه دهد.

منجم اعلام کرد: شرکت کنندگان می توانند طر ح های پیشنهادی خود را به دو صورت حضوری و یا از طریق پست به دبیرخانه فراخوان واقع در قزوین، خیابان تهران قدیم، کمربندی جمهوری اسلامی، ابتدای خیابان تالار، سازمان زیباسازی شهرداری قزوین ارسال کنند و جهت دریافت جزییات بیشتر طرح با شماره های 86-02833578084 تماس حاصل نمایند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین مهلت ثبت نام و تحویل آثار را تا 10دی ماه 1402 اعلام کرد و گفت: نتایج این فراخوان 15دیماه اعلام می شود.

منجم از علاقمندان دعوت کرد در این فراخوان شرکت نمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر این فراخوان  به سایت سازمان زیباسازی شهرداری قزوین http://Zibasazi.qazvin.ir مراجعه کنند.

 

related images