سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۰۸

منجم، سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قزوین:

فضاسازی شهر با نمادها و تصاویر آثار تاریخی به مناسبت "روز قزوین"

منجم، سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از فضاسازی محیطی شهر به مناسبت فرا رسیدن ۹ شهریور ماه مصادف با "روز قزوین" خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ علیرضا منجم اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزنده در راستای احیای آداب فرهنگ و هنر این دیار گنجاندن روزی در تقویم به نام روز قزوین بود.

او افزود: این سازمان در راستای رسالت کاری خود در جهت فضاسازی محیطی سطح شهر اقدام به نصب پرچم، چند نماد، المان و بیلبورد با موضوع روز قزوین بر روی برخی سازه های تبلیغاتی شهر کرده است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تصریح کرد: در جهت تقویت هویت شهری تصاویری از آثار تاریخی شهر قزوین از جمله سرای سعدالسلطنه چاپ و بر روی سازه های تبلیغاتی در برخی معابر شهر و عرشه پلها نصب شده است.

منجم خاطر نشان کرد: علاوه بر چاپ تصاویر آثار تاریخی شهر، با توجه به نامگذاری قزوین به نام پایتخت خوشنویسی ایران، آثار خوشنویسی هنرمندان و خوشنویسان مطرح از جمله استاد ملک محمد قزوینی، میرعماد قزوینی، استاد خیارجی و استاد نسخه چی توسط این سازمان طراحی، چاپ و نصب شد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قزوین بیان کرد: همچنین در چاپ بنرها از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شهر و مردم قزوین استفاده شده است.

او اضافه کرد: این سازمان علاوه بر فضاسازی محیطی سطح شهر اقدام به آماده سازی و جایگذاری انواع نمادها و سه المان" قزوین، باب الجنه و مهر شهر مینودری به مناسبت روز قزوین کرده است.

منجم گفت: نصب سردیس ۵ شهید شاخص استان  شهید محمدعلی رجایی، شهید عباس بابایی، شهید حسین لشگری، شهید رضا حسن پور و حجت الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی به همراه سردیس ملا محمدتقی برغانی ملقب به شهید ثالث (دانشمند و مرجع تقلید شیعه) در ابتدای خیابان شهدا از دیگر اقدامات این سازمان به مناسبت هفته دولت و در آستانه روز قزوین است.

او نورپردازی و اکران نشانه های مناسبتی با استفاده از لوگوپروژکتور بر روی جداره المان میدان مینودر را از دیگر اقدامات این سازمان در "روز قزوین" اعلام کرد. 

 منجم با تاکید بر این که این فضاسازی متناسب با ایام ماههای محرم و صفر و رعایت شئونات این ماه صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد: با فضاسازی محیطی و متناسب این ایام توسط سازمان زیباسازی، ضمن معرفی شهر قزوین، توانسته باشیم فضای سطح شهر را برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری این رویداد مهم مهیا و آماده کنیم.

تصاویر مرتبط