چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۱/۲۰

قاسمی:

قزوین در شب میلاد حضرت قائم (عج) غرق نور می شود

داریوش قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: نور افشانی در بیش از 40 نقطه از سطح شهر و فضاسازی محلات توسط ستاد برگزاری مراسم نیمه شعبان با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری قزوین به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت ولی عصر(عج) صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ قاسمی افزود: فضای شهر به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت قائم (عج) و جشن بزرگ نیمه شعبان آماده سازی و آسمان شهر نیز در شب میلاد نورافشانی می شود.

وی ادامه داد: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با همکاری ستاد برگزاری مراسم نیمه شعبان در نظر دارد شب میلاد حضرت ولی عصر(عج) آسمان شهر را غرق نور کند.

قاسمی گفت: همچنین سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نسبت به در اختیار قراردادن اقلام تزیینی مانند ریسه های رنگی، پرچم و لوازم نورافشانی به ستاد برگزاری مراسم نیمه شعبان با هدف برگزاری هرچه بهتر این جشن در سطح شهر اقدام کرده است.

این مسئول تصریح کرد: مقرر شده است که ستاد برگزاری مراسم نیمه شعبان این اقلام را با همکاری پایگاه های بسیج در سطح محلات توزیع کند تا علاوه بر فضاسازی محلات مختلف شهر، نورافشانی در شب میلاد حضرت مهدی(عج) در نقاط مختلف برگزار و موجب ایجاد روحیه نشاط برای شهروندان شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین بیان کرد: از جمله محلات شاخصی که قرار است نورافشانی در آن ها برگزار شود، می توان به محله های راه آهن، شیشه چی، پونک، ملاصدرا، خیام،نواب و  میادین گل ها، حافظ، نصر و ساختمان های تأمین اجتماعی اشاره کرد.

قاسمی با تأکید بر این موضوع که علاوه بر نورافشانی آسمان شب که طی دو مرحله در شب های بیستم و بیست و یکم فروردین ماه به مناسبت ولادت حضرت قائم(عج) صورت می گیرد، گفت: برنامه های متنوع دیگری شامل سرود، مداحی و مولودی خوانی، سخنرانی و خطبه خوانی توسط طلاب با هدف تعجیل در فرج آن حضرت به صورت صوتی هم توسط ستاد برگزاری مراسم نیمه شعبان در نقاط مختلف شهر اجرا می شود.

این مدیر شهری یادآور شد:  نصب ریسه های رنگی و پرچم، نصب سازه های نوری القاب حضرت مهدی(عج) در میادین و معابر پرتردد سطح شهر،  نصب بنر تبریک این عید بزرگ  بر روی سازه های تبلیغاتی و ... از مهم ترین اقداماتی است که سازمان زیباساز شهرداری قزوین برای جشن نیمه شعبان و میلاد حضرت قائم  انجام داده است.

وی افزود: همچنین تمام میادین شهر از جمله میدان نصر و سرداران، تقاطع های غیر همسطح شهر، معابر پر تردد و اصلی و ... با نصب ریسه و سازه های نوری برای میلاد حضرت ولیعصر(عج) و عید بزرگ نیمه شعبان آماده شده است.

این مدیرشهری عنوان کرد: اگرچه امسال شهروندان برای مقابله با کرونا ویروس باید در خانه باشند، اما شهرداری قزوین در تلاش است تا فضای شهر را برای حفظ روحیه شهروندان و گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی آماده کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: هیچ گونه تجمعی برای برگزاری این مراسمات صورت نخواهد گرفت. از همین رو از شهروندان خواستاریم تا علاوه بر تماشای این مراسمات از پنجره منازل خود از هرگونه تجمع خودداری کنند. یکی از راه های مقابله با گسترش کرونا ویروس جلوگیری از تجمع است. اگر می خواهیم این ویروس را شکست دهیم باید با شکیبایی بر اساس استانداردهای مقابله با آن رفتار کنیم.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط