یکشنبه ۱۳۹۸/۰۸/۱۲

قاسمی خبر داد،

فضاسازی شهر به مناسبت هفته پدافند غیر عامل

داریوش قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: با توجه به اهمیت پدافند غیر عامل برای هر جامعه و نحوه مقابله با بحران هفته پدافند غیرعامل در تقویم کشور نام گذاری شده که سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نسبت به فضاسازی شهر برای این هفته اقدام کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، داریوش قاسمی مدیرعامل این سازمان گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای برخی اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد؛ اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده است.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل با توسعه پایدار شهری رابطه مستقیم دارد، از همین رو باید برای تأمین زیرساخت های شهری در راستای توسعه پایدار شهری و پدافند غیر عامل تلاش کنیم.

این مدیر شهری به طرح جامع پدافند غیرعامل و رعایت اصول مهندسی پدافند اشاره و تصریح کرد:  مکان یابی، جانمایی، مقاوم سازی و ...از عناصر مهم پدافند غیر عامل است که  در تأسیس و ایجاد طرح ها و زیرساخت ها و مصون سازی آن ها در مقابل تهدیدات بحران های طبیعی، را در پی خواهد داشت.

قاسمی گفت: سازمان زیباسازی شهرداری به مناسبت گرامیداشت این هفته نسبت به فضاسازی شهری اقدام کرده است که با نصب بنر و اختصاص فضاهای تبلیغات محیطی به این موضوع آغاز هفته پدافند غیر عامل را اطلاع رسانی کرده است.

تصاویر مرتبط