چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۷/۲۴

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی،

موکب باب الجنه در پیاده راه فرهنگی قزوین برپا می شود

داریوش قاسمی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی موکب باب الجنه در پیاده راه فرهنگی قزوین(سبزه میدان ) با همکاری بسیج هنرمندان برپا می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، قاسمی مدیرعامل این سازمان افزود: این موکب با هدف عزاداری در ایام اربعین حسینی، ارائه خدمات فرهنگی به عزاداران و پذیرایی از ان ها در سبزه میدان برپا می شود.

وی ادامه داد : در این موکب برنامه های متعددی از جمله تعزیه خوانی، اجرای نمایش های آئینی با موضوع شب واقعه، شب شعر و ...در روزهای 25، 26 و 27 مهر ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

این مسئول با اشاره به سایر غرفه های برپا شده در این پیاده راه به مناسبت روز اربعین بیان کرد: غرفه کودک، نمایشگاه عکس، فروشگاه کتاب، غرفه هنر با موضوع خوشنویسی و هنرهای تجسمی هم در این مسیر برپا می شود و به عزادارن و بازدیدکنندگان خدمات مختلف فرهنگی ارائه می کنند.

قاسمی با تأکید بر این موضوع که برپایی این موکب ها می تواند مسیری برای دستیابی به اهداف فرهنگی عاشورا باشد تصریح کرد: اقدامات فرهنگی و مذهبی می تواند فرهنگ عاشورا را در میان عزاداران حسینی به ویژه کودکان و نوجوانان ترویج دهد. همچینین  با این اقدامات می توانیم فرهنگایثار و شهادت را میان جوانان ترویج دهیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اضافه کرد: این موکب با همکاری بسیج هنرمندان و با تلاش کارکنان سازمان زیباسازی شهرداری قزوین بر پا می شود.

محسن کریمی مسئول بسیج هنرمندان هم در خصوص راه اندازی این موکب گفت: از آن جایی که تمام مسلمانان جهان ارادت قلبی ویژه ای به امام حسین (ع) دارند مراسم سوگواری ایشان را به بهترین شکل برگزار می کنند.

وی ادامه داد: از همین رو ما هم در تلاش هستیم که برای عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) زمینه برگزاری هر چه بهتر عزادارای را فراهم کنیم . عزادارن می توانند به این موکب آمده و علاوه بر عزاداری از خدمات فرهنگی آن بهرمند شوند.

این مسئول به اهداف مختلف برپایی این موکب اشاره و بیان کرد: اربعین حسینی فرصتی مغتنم برای ترویج و اعتلای فرهنگ غنی ایثار و شهادت است که در این راستا سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با تعامل بسیج هنرمندان نسبت به برپایی موکب باب الجنه اقدام کرده است.

 

 

 

تصاویر مرتبط