پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۷/۱۱

رضایت شهروندان قزوینی از نصب نیمکت های خیابان خیام

شهروندان قزوینی از نصب نیمکت های تک نفره و دو نفره در خیابان خیام ابراز رضایت کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ یکی از مهم ترین اقداماتی که سازمان در راستای تأمین رفاه شهروندان انجام داده است ساخت و جانمایی نیمکت های بتنی تک و دو نفره است که در معابر مختلف سطح شهر نصب شده و مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در خیابان خیام که یکی از پر ترددترین معابر و مرکز تجاری سطح شهر است جای خالی این نیمکت ها برای استراحت شهروندان و حتی گردشگران احساس می شد. نیاز مبرم کسبه و شهروندان به این نیمکت ها موجب شد تا سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نسبت به نصب نیمکت در این خیابان اقدام کند.

این گزارش حاکی از آن است که شهروندان از این نیمکت ها استفاده می کنند و رضایت کافی هم دارند.

خانم رضایی، یکی از فروشنده های خیابان خیام در خصوص نصب نیمکت در مقابل فروشگاه های خیابان خیام گفت: یکی از مشکلات شهروندان در خیابان خیام نبود فضای کافی برای استراحت بود که با نصب این نیمکت ها رفع شده است.

وی ادامه داد: مشتریانی که برای خرید به فروشگاه های خیابان خیام مراجعه می کردند به یک فضای مناسب برای نشستن  و انجام امور خود و یا استراحت نیاز داشتند که نصب این نیمکت ها در این خیابان زمینه استراحت خانواده ها را فراهم کرده است.

رضایی همچنین به حضور مادرانی که با فرزندان خود برای خرید به خیابان خیام می آیند اشاره و بیان کرد: بخش اعظمی از عابران در این خیابان بانوان هستند که به همراه فرزندان خود برای خرید و یا استفاده از فضاهای آموزشی می آیند این نیمکت ها باعث شده تا آنان بتوانند فضایی برای استراحت داشته باشند.

محمدکشاورز،  بازنشسته و میان سال که مقابل مطب پزشک نشسته بود هم از نصب نیمکت ها ابراز رضایت کرد و گفت: شهر باید برای معلولان و سالمندان مناسب سازی شود. افراد ناتوان و کم توان هم در شهر تردد می کنند و به یک فضای مناسب برای استراحت نیاز دارند.

وی ادامه داد: امروز که برای مراجعه به پزشک معالجم به خیابان خیام آمدم متوجه نصب این نیمکت‌ها شدم که بسیار مورد استفاده شهروندان به ویژه افراد میان سال و سالمند بود. حتی شاهد استفاده ساکنان خیابان خیام از این نیمکت ها هم بودم. این یعنی شهروندان از نصب این نیمکت ها راضی اند.

امیر محمد انصاری جوان قزوینی هم که با دوستانش برای خرید به این خیابان آمده بودند در باره نیمکت ها گفت: این نیمکت ها برای همه افراد جامعه مناسب است.  همه مردم از آن ها استفاده می کنند اما مسئله این جا است که شهروندان چقدر در حفظ و نگهداری این نیمکت ها با شهرداری همکاری می کنند؟

وی ادامه داد: این نیمکت ها اگرچه متناسب با شرایط جغرافیایی،  محیطی و با رعایت استاندارد های لازم ساخته و نصب شده اند اما ماندگاری آن ها مستلزم همکاری و تعامل شهروندان با سازمان زیبا سازی شهرداری قزوین است.

 

 

 

تصاویر مرتبط