شنبه ۱۳۹۸/۰۷/۰۶

قاسمی،

رشادت و شجاعت آتش نشانان ستودنی است

داریوش قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: به مناسبت هفتم مهر ماه روز گرامیداشت مقام آتش نشان و به پاس رشادت و شجاعت این افراد سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نسبت به ارائه فضای تبلیغاتی برای تبریک این روز اقدام کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، قاسمی مدیرعامل این سازمان افزود:  هفتم مهر ماه روزی است که برای تقدیر از رشادت‌های آتش نشانان به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده و این روز به بهانه شهید شدن تعدادی از آتش نشانان در پالایشگاهی که توسط دشمن بمباران شده،  نامگذاری شده است.

وی ادامه داد:  سال 59 درست در همین روز بود که پالایشگاه آبادان در جنگ ایران و عراق از سوی دشمن مورد حمله هوایی قرار گرفت.  پس از این اتفاق آتش نشانان برای اطفای حریق وارد عمل شدند اما این بار آتش تنها دشمن آن ها نبود، بلکه در حین اطفای حریق بار دیگر این پالایشگاه بمباران شد و تعداد زیادی از آتش نشانان در این حادثه شهید شدند.

این مسئول تصریح کرد: حدود 20 سال پس از این حادثه تلخ،  یعنی در سال 79 ستاد هماهنگی امور ایمنی آتش نشانی کشور پیشنهاد داد تا به بهانه این اتفاق هفتم مهر به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آن را تصویب کرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تصریح کرد: جنگ آتش نشانان با آتش تمامی ندارد و آن ها وقتی در ایستگاه صدای آژیر را بشنوند لحظه‌ای را برای رسیدن به محل حادثه تلف نمی‌کنند تا هر چه زودتر برای نجات جان و مال مردم دل به حادثه بزنند. رشادت‌های آتش نشانان داستان‌های فراوانی دارد که خط بسیاری از این داستان‌ها را ایثار و از خودگذشتگی تشکیل می‌دهد. این رشادت و شجاعت ستودنی است.

قاسمی عنوان کرد: از ان جایی که مقام آتش نشان برای تمام اقشار جامعه بسیار حائز اهمیت است و مورد توجه قرار دارد باید به پاس زحمات این قشر در طول سال  در روز آتش نشان از آنان تقدیر به عمل آید که هر نهادی می تواند به نوبه خود این کار را انجام دهد. مجموعه مدیریت شهری قزوین هم از این موضوع غافل نبودند و به همت سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نسبت به ارائه فضای تبلیغاتی برای نصب بنر تبریک روز آتش نشان به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  شهرداری قزوین  در سطح شهر اقدام کرده است.

وی یادآور شد: حضور آتش نشانان با  این اندازه از شجاعت، ایثار، روحیه شهادت و آزادگی، انشان دوستی و فداکاری در هر جامعه ای الزامی است، اما درواقع این شهروندان هستند که می توانند با همکاری، تعامل و همراهی با این اقشار،  آن ها را در زمینه دستیابی به اهداف مختلف خود، از جمله نجات جان و مال شهروندان در شرایط بحرانی کمک کنند.

تصاویر مرتبط