پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۷/۰۴

بازدید شهردار و اعضای شورای شهر تاکستان از سازمان زیباسازی شهرداری قزوین

داریوش قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: شهردار و اعضای شورای تاکستان با هدف تبادل اطلاعات در حوزه زیباسازی شهری از سازمان زیباسازی شهرداری قزوین بازدید و با کارکنان این سازمان به تبادل نظر و گفت و گو پرداختند.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ قاسمی گفت: این دیدار دستاوردهای زیادی در حوزه زیباسازی شهری برای هر دو شهرداری قزوین و تاکستان خواهد داشت.

قاسمی در خصوص پدیده دیوارنویسی و زوائد بصری تصریح کرد:  پدیده دیوار نویسی یک معضل اجتماعی در تمام دنیا است که خوشبختانه در قزوین این موضوع  به هیچ عنوان برای تبلیغات محیطی استفاده نمی شود،  دیوار نویسی در قزوین به صورت وندالیسم است که البته پیگرد قانونی هم دارد و  دادستانی قزوین با سازمان همراهی و تعامل خوبی دارد. با صدور جرائم سنگین برای متخلفان این حوزه از سوی دادستانی، متخلفان را مجاب کرده تا نسبت به پاکسازی دیوار نویسی ها اقدام کنند.

این مسئول یادآور شد: در بحث تبلیغات محیطی و سازه های تبلیغاتی هم سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نسبت به واگذاری آن به بخش خصوصی اقدام کرده است. این موضوع موجب افزایش درآمد سازمان و اشتغالزایی شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: در بحث نصب برچسب های تبلیغاتی در ورودی سردر خانه هم سازمان زیباسازی شهرداری قزوین ورود پیداکرده که با همکاری و تعامل نیروی انتطامی و دادستانی تا مراحل خوبی برای جلوگیری از این اقدام پیشرفته است.

وی بیان کرد: پاکسازی برچسب های تبلیغاتی از دیوارهای یک منطقه به صورت پایلوت انجام شده که خوشبختانه پاسخ خوبی دریافت شده زیرا شهروندان هم با مجموعه مدیریت شهری همراه شده اند و می توان گفت که اکنون در آن منطقه هیچ گونه برچسب تبلیغاتی نصب نمی شود.

قاسمی به یکی دیگر از مهم ترین اقدامات این سازمان در حوزه رفع زوائد بصری اشاره و بیان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در زیبایی بصری و سیمای شهری تأثیر دارد تابلو های اصناف است که سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با حکم قضایی تابلوهای غیر استاندارد و خارج از ضوابط سیمای شهری را جمع آوری می کند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین افزود: تابلوهایی که در سطح شهر به ویژه معابر اصلی که پرتردد هم هستند موجب ایجاد زوائد بصری شده است به صورت روزانه جمع آوری می شود.

در بخش دیگری از این دیدار سمیه بابایی، رییس کمیسیون  اداری، مالی و اقتصادی شورای شهر تاکستان ضمن ابراز رضایت از این دیدار و تبادل اطلاعات  میان شهرداری قزوین و تاکستان گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که سازمان زیباسازی شهرداری قزوین انجام داده است واگذاری بحث تبلیغات محیطی به بخش خصوصی است که موجب ایجاد منبع درآمد برای شهرداری شده است، از همین رو شهرداری تاکستان هم باید در این راستا گام بردارد که به کمک سازمان زیباسازی شهرداری قزوین هم نیاز دارد.

این عضو شورای شهر تاکستان به جمع آوری بنرها،  تبلیغات و زاوئد بصری در سطح شهر اشاره و بیان کرد: در این حوزه هم شهرداری تاکستان به راهنمایی و کمک  سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نیاز دارد و باید از تجربیات خوب این سازمان در حوزه جمع آوری زوائد بصری استفاده کند.

زهرا صفوی رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و بانوان  شورای تاکستان هم در این دیدار گفت: برون سپاری سازه های تبلیغاتی اقدام خوبی است که توسط شهرداری قزوین انجام شده است از همین رو می توان از آن به عنوان یک منبع درآمد یاد کرد که شهرداری تاکستان هم باید در این راستا گام بردارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تاکستان افزود: برای برون سپاری سازه های تبلیغاتی تاکستان از کانون های تبلیغاتی فعال در قزوین هم برای شرکت در مزایده دعوت خواهد شد.

محمد پیری شهردار تاکستان هم در بازدید از سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: این دیدار را به فال نیک گرفته ایم تا بتوانیم در حوزه های مختلف شهری از جمله زیباسازی محیط، تبلیغات،  حفظ و بهره وری از ابزارهای تبلیغاتی، پاکسازی دیوار نویسی ها و رفع  زوائد بصری از تجریبات سازمان زیباسازی شهرداری قزوین استفاده کنیم.

این مسئول افزود: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در سال های اخیر در حوزه وظایف خود خوش درخشیده و این موضوع موجب شده تا سایر شهرداری ها برای استفاده از تجریبات و تخصص این سازمان اقدام کنند.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط