چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۶/۱۳

برای نخستین بار در قزوین انجام شد؛

برافراشتن پرچم عزای حسینی بر آسمان شهر

قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه عزاداری سیدالشهدا (ع) سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با حضور جمعی از خادمان آستان مقدس امامزاده حسین(ع) پرچم های رنگی تقاطع غیر هم سطح نصر تعویض و پرچم عزای حسینی در آن جا نصب شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، داریوش قاسمی، مدیرعامل این سازمان گفت:  به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و صفر ماه عزای حسینی پرچم عزاداری بر روی بلندترین پایه پرچم استان قزوین نصب شد.

وی ادامه داد: این پایه پرچم در ضلع شمال غربی  تقاطع غیر همسطح نصر قرار دارد که بر روی  آن یک پرچم به مساحت 144 متر مربع نصب شده است. این پرچم به نشانه عزاداری بر روی بلندترین پایه پرچم شهر نصب شد که مورد توجه هیئت های مذهبی و شهروندان قرار گرفته است.

این مسئول بیان کرد: تعویض پرچم تقاطع غیر همسطح نصر به مناسبت فرارسیدن ماه محرم یک اقدام فرهنگی مذهبی است که بیانگر توجه مجموعه مدیریت شهری به اعتقادات و باورهای دینی شهروندان اس. ضمن اینکه ما در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم و بایدفرزندان خود را با آموزه های اسلامی آشنا کنیم. این باورها و اعتقادات باید به نسل های آینده انتقال داده شود.

قاسمی همچنین به دیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری به ویژه سازمان زیبا سازی به مناسبت فرارسیدن محرم و صفر اشاره و بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته هر سال اقدامات مختلفی برای عزاداری سید الشهدا (ع) انجام می شود که فضاسازی شهری از مهم ترین این اقدامات است.

تصاویر مرتبط