سه‌شنبه ۱۳۹۸/۰۶/۱۲

قاسمی،

شهر سیاه پوش شد/ پاشیدن رنگ و عطر محرم در سطح شهر

قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: با فرارسیدن ماه های محرم و صفر که رنگ و بوی عزاداری اباعبدالله(ع) در شهر پیچیده است، سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نسبت به فضاسازی شهر برای محرم اقدام کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، داریوش قاسمی مدیرعامل این سازمان  به اهمیت و مرتبه والای ماه های محرم الاحرام و صفر اشاره و بیان کرد: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین همزمان با فرارسیدن ماه محرم و صفر با نصب ریسه و پرچم های مناسبتی شهر را سیاه پوش کرد.

وی ادامه داد: نصب ریسه های مشکی در میادین، گذرها و معابر اصلی شهر نیز با هدف تسلیت ایام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا از دیگر اقدامات این سازمان است که مورد توجه شهروندان و عزاردان سیدالشهدا (ع) قرار گرفته است.

این مسئول به نصب کتل های تسلیت در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: علاوه بر نصب کتل ها در خیابان شهدا و پیاده راه فرهنگی سطح شهر،بر روی ابزارهای تبلیغاتی هم بنرهایی با موضوع محرم و صفر و با تأکید بر زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر، نماز اول وقت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نصب شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین افزود: حدود 25 هزار متر ریسه های پارچه ای مشکی در سطح شهر نصب شده است که به عنوان یکی دیگر از اقدامات مجموعه مدیریت شهری برای ماه های محرم وصفر است.

قاسمی ، نصب پرچم بر روی پایه پرچم های سطح شهر با شعار ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه،  نصب المان های نوری با موضوعات محرم در میادین جانبازان، عدل، تقاطع های غیر همسطح نصر و ... را هم به عنوان دیگر اقدام سازمان زیباسازی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و صفر برشمرد.

این مسئول  از نصب سازه های دایره ای شکل به تعداد 4 عدد در میادین مختلف سطح شهر خبر و ادامه داد: این سازه های با موضوع محرم در میادین قدس، سرداران، جانبازان و مینودر  نصب شده اند که مورد توجه عزادارن حسینی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد:  از آنجایی که سازمان زیباسازی شهرداری قزوین هر سال همزمان با فرارسیدن محرم و صفر  با هیئت های مذهبی هم همراهی و همکاری لازم را دارد، امسال نیز ابزارهای تبلیغاتی زیادی را در اختیار هیئت ها قرار داده است.

قاسمی یادآور شد که سازه های نوری در پیاده راه فرهنگی با موضوع محرم جانمایی شده است، همچنین نماینده سازمان در ستاد محرم با استقرار در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نسبت به صدور مجوز نصب و جانمایی داربست برای تکیه و هیئت ها در سطح شهر اقدام کرده است.

 

تصاویر مرتبط