پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۶/۰۷

قاسمی،

فضای شهر برای هفته فرهنگی قزوین آماده سازی شد

قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: مجموعه مدیریت شهری همزمان با گرامیداشت هفته فرهنگی قزوین شهر را آذین بندی و فضاسازی کردند و بیش از 110 برنامه شاد و متنوع در شهر برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، داریوش قاسمی، مدیرعامل این سازمان درباره گرامیداشت هفته فرهنگی قزوین بیان کرد:  هفته فرهنگی قزوین بهانه ای برای معرفی قزوین در سطوح ملی، فراملی و بهرمندی از ظرفیت های مختلف آن 

است. همچنین این اقدام می تواند مسیر دستیابی به اهداف توسعه شهری و رونق صنعت گردشگری را هموار کند.

وی ادامه داد: قزوین یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران بوده و از فرهنگ و تمدنی بسیار غنی برخوردار است. در بیان قدمت این شهر همین بس که قزوین پایتخت خوشنویسی جهان اسلام است و هنرمندانی چون استاد برجسته نستعلیق «میرعماد حسنی سیفی قزوینی» از قزوین برخواسته است.

این مسئول عنوان کرد: حضور بزرگانی همچون حاج ملامحمد تقی برغانی (شهید ثالث)، حمدالله مستوفی، عمادالکتاب، عبید زاکانی، عارف قزوینی، اشرف الدین حسینی (نسیم شمال)، علامه محمد قزوینی، علامه علی اکبر دهخدا و سیدمحمد دبیرسیاقی از شاگردان دهخدا و بسیاری از مفاخر قزوین نشان می‌دهد که این شهر همواره هنرپرور بوده و هست.

9  شهریور ماه سالروز برگزیدن قزوین به عنوان پایتخت از سوی شاه طهماسب صفوی را روز قزوین می‌نامندکه با تصویب شورای شهر قزوین این روز از روزشمار سالانه ایران را با عنوان روز قزوین برگزیده‌اند.

قاسمی تصریح کرد: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین هم  به عنوان یکی از کلیدی ترین نهاد های فعال در جشنواره فرهنگی قزوین اقدامات ویژه ای برای گرامیداشت هفته فرهنگی قزوین انجام داده است که فضاسازی شهرییکی از مهم ترین این اقدامات است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین افزود: چاپ و نصب بنر بر روی ابزارهای تبلیغاتی، 12 بیلبورد در سطح شهرو اتوبان منتهی به قزوین، نصب 12 تابلو بر عرشه پل های عابر پیاده و استرابورد و فیکسچر از دیگر اقدامات این سازمان به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی قزوین است.

وی با اشاره به نصب بنر با موضوع خوشنویسی در سطح شهر گفت: با توجه به این موضوع که قزوین پایتخت خوشنویسی است بخشی از فضا سازی شامل نصب بنرهای خوشنویسی در سطح شهر و مکتب نگارگری است که مورد توجه شهروندان وگردشگران هم قرار گرفته است.

قاسمی بیان کرد: فضاسازی پیاده راه فرهنگی قزوین و نصب المان های مرتبط با این هفته را هم سازمان زیباسازی شهرداری قزوین انجام داد. همچنین این سازمان بیش از یک هزار پرچم برای نصب روی بدنه تاکسی های شهر با موضوع هفته فرهنگی قزوین چاپ کرده است.

 

وی به برگزاری جشنواره کافو های زیبا هم اشاره وتصریح کرد: یکی از مهم ترین اقدامات این سازمان برگزاری جشنواره ملی کافوهای زیبا است که که در خیابان خیام اجرا شده است.

قاسمی همچنین به نصب پرچم های رنگی با موضوع هفته فرهنگی قزوین بر روی تقاطع ها، میادین و خیابان سپه و سایر معابر اصلی و فرعی  اشاره کرد و گفت: تعداد پرچم های چاپ و نصب شده در سطح شهر بیش از 500 عدد است.

تصاویر مرتبط