پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۶/۰۷

قاسمی،

هفته فرهنگی قزوین یک رویداد مهم فرهنگی- تاریخی است

قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: هفته فرهنگی قزوین یک رویداد مهم فرهنگی- تاریخی در قزوین است که موجب معرفی قزوین به گردشگران و علاقمندان شده و دستاورد آن ارتقای سطح صنعت توریسم و افزایش تعداد گردشگران در این شهراست.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، داریوش قاسمی مدیرعامل این سازمان بیان کرد: قزوین به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور از بیشترین تعداد ابنیه تاریخی در کشور برخوردار است، اما از آنجایی که  در گذشته به موضوع معرفی قزوین و رونق صنعت توریسم کم تر پرداخته شده بود ظرفیت های آن نادیده گرفته میشد و این موضوع برای شهر و شهروندان خوشآیند نبود.

وی ادامه داد: به مرور زمان و با تغییر دیدگاه مجموعه مدیریت شهری اهداف مختلفی برای توسعه شهر تعریف شد. با تعیین این اهداف از جمله مهم ترین هدف مجموعه مدیریت شهری در زمینه  معرفی شهر در سطوح ملی و فراملی برای  توسعه شهر، جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم تلاش کرده است.

این مسئول با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در سطح شهر به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی قزوین تصریح کرد: تمام سازمان ها و نهاد های مختلف برای معرفی قزوین و جذب گردشگر با هدف استفاده از تمام ظرفیت های این شهر در تلاش اند که با اجرای برنامه های مختلف در این راستا گام های موثری بردارند.

قاسمی افزود: قزوین می تواند به یک قطب گردشگری تبدیل شود،  می توان با برنامه ریزی صحیح و کارشناسی شده  از ظرفیت های مختلف این شهر استفاده کرد، قزوین یک شهر تاریخی، فرهنگی و  مذهبی است که از ظرفیت های طبیعی هم برخوردار است. یک مجموعه کامل برای تفریح و گردشگری است.  متناسب با سلیقه های مختلف است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین یادآور شد: تلاش مجموعه مدیریت شهری قزوین هویت بخشی به این شهر و رونق بخشیدن به اقتصاد و گردشگری در قزوین است.  این موضوع علاوه بر اینکه می تواند زمینه رشد شهری را فراهم کند در رشد و توسعه زندگی شهری برای شهروندان هم موثر است.

قاسمی همچنین از قزوین به عنوان یک مقصد نزدیک یاد و عنوان کرد: شعار " قزوین شاداب -نزدیکترین مقصد"  با تدبیر مجموعه مدیریت شهری قزوین متناسب با ظرفیت های قزوین انتخاب شده است که متناسب با موقعیت جغرافیایی این شهر می باشد. امسال هم در برگزاری برنامه های مختلف گرامیداشت روز قزوین از یکم تا نهم شهریور ماه  به تحقق این شعار تاکید شده است.

این مسئول اضافه کرد: از همین رو برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین به موضوع ایجاد نشاط اجتماعی و همچنین معرفی قزوین به هموطنان به عنوان مقصدی نزدیک و در دسترس توجه ویژه شده است.

تصاویر مرتبط