سه‌شنبه ۱۳۹۸/۰۶/۰۵

قاسمی،

برپایی نماز عید قربان کمال بخش روح مؤمنان است

قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین درباره اقامه نماز عید قربان گفت: با توجه به اهمیت عید قربان برای تمان شیعیان جهان و مرتبه والای برگزاری نماز این عید برای مسلمانان سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نسبت به فضاسازی شهری برای اقامه این نماز اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، داریوش قاسمی مدیرعامل این سازمان بیان کرد: عید سعید قربان یکی از اعیاد مهم در دین اسلام است که بر اساس احادیث نبوی فلسفه اصلی آن قربانی کردن نفس انسان در برابر گناهان است و عید قربان پس از روز عرفه فرصتی جدید برای ارتباط با خداوند را برای انسان ها فراهم می‌کندکه باید آن را قدر دانست.

وی ادامه داد: از همین رو تمام مسئولان و مرتبطان امر باید برای اطلاع رسانی در این حوزه اقدام کنند و هر نهادی در جایگاه خود برای اطلاع رسانی و برپایی هر چه بهتر این امر و فریضه الهی تلاش کنند.

این مسئول بیان کرد: برگزاری نماز عید سعید قربان موجب کمال بخشی روح مومنان می شود و در روزگاری که دچار مشکلات مختلفی در فضای زندگی و اجتماعی هستیم با حضور در جایگاه بندگی خداوند می توانیم آرامش را میهمان قلب خودمان کنیم.

قاسمی به وظیفه ذاتی سازمان زیباسازی در حوزه تبلیغات برای مناسبت های مختلف اشاره و تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری هم برای برپایی بهتر نماز عید سعید قربان فضای تبلیغاتی مناسب در اختیار ستاد برگزاری قرار داد.

بر اساس این گزارش، وی خاطرنشان می کند: پنج مورد بیلبورد، سه عدد عرشه پل، 10 عدد فیکسچر نیز در اختیار ستاد اقامه نماز عید قربان که در دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در قزوین برگزار شده بود قرار داد.

قاسمی اضافه کرد: برگزاری این نماز به نحو احسن انجام شد و جمع کثیری از شهروندان در آن حضور داشتند که بیانگر اهمیت و ارزش فریضه های الهی برای مومنان به ویژه شیعیان است. ضمن اینکه شهروندان قزوینی فرزندان کهن دیار مینودری هستند که توجه به اعتقادات مذهبی یادگار گذشتگان آنان است.

 

تصاویر مرتبط