یکشنبه ۱۳۹۸/۰۴/۳۰

حسن دوست، معاون سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛

در شهرداری قزوین همسویی، وحدت رویه و همراهی قابل توجهی وجود دارد

حسن دوست معاون سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در بازدید اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری شهر هچیرود از توابع استان مازندران گفت: یکی از مهم ترین علل موفقیت شهرداری قزوین در راستای تحقق اهداف مجموعه مدیریت شهری وجود همسویی، وحدت رویه و همراهی قابل توجهی است که میان مسئولان، مدیران شهری و کارکنان وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین،  حسن حسن دوست معاون این سازمان در بازدید صورت گرفته توسط رئیس،  اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان  شهرداری هچیرود یکی از شهرهای توابع استان مازندران افزود:  اگرچه قزوین شهری است که در زمینه های مختلف شهری با استان تهران در مقام قیاس قرار می گیرد و به دلیل نزدیکی آن به پایتخت انتظارات شهری از شهرداری قزوین بیشتر است.

وی ادامه داد: توسعه شهر قزوین در سال های اخیر قابل توجه و چشم گیر است در واقع این  پیشرفت در زمینه توسعه شهری به دلیل همراهی و همسویی مدیران شهری است که با یکدلی و همراهی توانسته اند به اهداف سازمان جامه عمل بپوشانند. همچنین رونق شهر در حوزه نورپردازی، المان ها، مبلمان شهری و .... نیز با ایده پردازی هنرمندان و همراهی مسئولان محقق شده است.

این مسئول یادآور شد که  تمام مسیرهای شهری قزوین از نورپردازی شهری برخوردارند واین موضوع نماد بارز فعالیت های عملی و تخصصی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در سال های اخیر است که در منظر شهری نمود پیدا کرده است.

حسن دوست تصریح کرد:  سازمان زیباسازی شهرداری قزوین یکی از سازمان هایی است که مسئولیت زیادی در حوزه توسعه و رونق شهری بر عهده دارد،  از همین رو باید با دقت نظر و با استفاده از تجارب کارشناسان متخصص به زیباسازی شهر بپردازد. به عنوان مثال ورودی هر شهر نماد بارز آداب و رسوم، فرهنگ و فضای شهری آن شهر است به همین دلیل باید هر شهر با یک ورودی زیبا گردشگران را برای حضور و اقامت درآن شهر ترغیب کند که این اتفاق در سال های اخیر در قزوین رخ داده است.

قزوین، یک شهر موفق در توسعه و تعالی شهری است

احمد بیگلریان رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود هم در این دیدار گفت: قزوین نمادی از پیشرفت و تعالی در عرصه زیباسازی شهری است. در مقایسه با سال های گذشته پیشرفت خوبی داشته و این موضوع در نورپردازی های شهری قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: هچیرود یک شهر تازه تأسیس و مجموعه ای از 13 روستا است و بسیاری از ساختارهای شهری هنوز در آن نمود پیدا نکرده است. مقام معظم رهبری هم در سفر به استان مازندران فرمود که فقر مالی مازندران پشت سرسبزی و طبیعت بکر و زیبای آن پنهان شده است. این فقر مالی و نبود بودجه کافی تاثیرات منفی زیادی در این استان و حتی شهر هچیرود گذاشته است.

این مسئول افزود:  هچیرود با وجود داشتن ظرفیت های بالای گردشگری و طبیعت زیبا هنوز هیچ آورده ای از صنعت پاکی به نام توریسم ندارد و نتوانسته پیشرفتی در این حوزه داشته باشد. تنها منبع درآمد این شهر از عوارض جاده ای است. ایده های خوبی برای توسعه شهری وجود دارد اما نبود منبع مالی مناسب و بودجه کافی موجب شده تا نتوانیم در زمینه توسعه شهری پیشرفت کنیم.

بیگلریان تصریح کرد:  در قزوین یک ویژگی بارزی وجود دارد  که آن هم وحدت رویه بین مدیران و مسئولان شهری است . ضمن اینکه شهروندان هم با شهرداری همراه هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود بیان کرد: المان های شهری قزوین،  نورپردازی و نورآرایی معابر، مبلمان شهری و رنگ آمیزی های دیواری، دیوار نگاره ها و کاشی کاری های دیوار های  شهر  قزوین  نشان از تلاش سازمان زیباسازی دارد و بیانگر تخصیص اعتبارات لازم برای زیباسازی شهری است که با وجود مدیران توانمند مدیریت شده و نتیجه بخش بوده است.

او خاطرنشان کرد که به تأمین حقوق شهروندی در قزوین بسیار توجه شده است. این احترام به حقوق شهروندی موجب رشد فرهنگ شهروندی و شهرنشینی می شود. اگرچه ایده آل هایی در این زمنیه هم برای هچیرود وجود دارد، اما نبود اعتبارات لازم  مانعی برای دستیابی به ایده آل ها است که امید است با  ایجاد زمینه های درآمدی و اختصاص اعتبارات لازم در صدد رفع آن بر آییم.

این مسئول تشریح کرد:  همسایگی شهر هچیرود با نمک آبرود سایه سنگینی بر سر این شهر است که موجب شده علاوه بر عدم جذب گردشگر در سایر زمینه های توسعه شهری نتواند به نقطه های مثبت و ایده آلی دست پیدا کند. جمعیت هچیرود حدود 10هزار و 500 نفر است و یک هزار و 500 هکتار وسعت دارد که رقم قابل توجهی است. این شهر همچنین 6 و نیم کلیومتر ساحل آزاد هم دارد که می تواند موجب جذب گردشگر شود.

 

تصاویر مرتبط