یکشنبه ۱۳۹۸/۰۴/۳۰

مسئول فرهنگی، اداری و روابط عمومی شهرداری هچیرود؛

از تجریبات قزوینی ها برای پیشرفت هچیرود بهره می گیریم

بهرامی، مسئول فرهنگی، اداری و روابط عمومی شهرداری هچیرود در بازدید از سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: مدیران شهری، مسئولان و کارشناسان قزوینی در توسعه و رونق شهری بسیار توانمند و با یکدیگر همراه هستند که مجموعه مدیریت شهری هچیرود هم از این موضوع بهره گیری خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، حسن بهرامی مسئول فرهنگی، اداری و روابط عمومی شهرداری هچیرود در دیدار با مدیران و مسئولان سازمان زیباسازی شهرداری قزوین افزود:  اگرچه در بحث توسعه شهری تفاوت هایی میان قزوین و هچیرود وجود دارد و این دو شهر از نظر وسعت، اقلیم، جمعیت و موقعیت جغرافیایی با یکدیگر قابل مقایسه نیستند؛ اما با این وجود می‌توان از برخی فعالیت های شهری قزوین ایده گرفت.

وی ادامه داد: اگر در حال حاضر شاهد رشد و پیشرفت در عرصه های مختلف زیباسازی و سایر حوزه های شهری در قزوین هستیم نتیجه تلاش مدیران، مسئولان و گذشتگان است. به عنوان مثال بوستان ملی باراجین به تنهایی یک نمونه فاخر پارک جنگلی و ملی در کشور است که نتیجه تلاش و صرف هزینه از گذشته تاکنون می باشد.

این مسئول تصریح کرد:  اگر از دیدگاه شهرسازی این دو شهر را در مقام مقایسه قرار دهیم  ممکن است از نظر کلیات شبیه باشند اما از نظر جزییات با هم متفاوتند.  به عنوان مثال تفاوت اقلیمی این دو شهر موجب می شود که بر خی از اقدامات و پروژه های قزوین در هچیرود قابل اجرا نباشد از همین رو باید تغییراتی در ایده ها اعمال شود.

بهرامی خاطرنشان کرد که هچیرود نیازمند توجه بیشتر مسئولان است و باید زیر ساخت های شهری در آن تقویت شود. همچنین پیاده راه ها زیر سازی شوند و باید به تعداد ابزارهای تبلیغاتی هم در این شهر افزوده شود تا بتوان از آن ها به عنوان یک منبع درآمدی یاد کرد.

سید حسن شفیعی مدیرمالی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین هم در این دیدار از پنج عنصر مؤثر در زیباسازی شهری یاد و بیان کرد: نورپردازی های شهری، رنگ آمیزی های دیواری، احداث و جانمایی مبلمان شهری، ساماندهی تابلو های شهری و پاکسازی دیوارهای شهر و احداث و جانمایی المان های شهری  عوامل تأثیرگذار در زیباسازی شهری هستند که  سازمان زیباسازی شهرداری قزوین برای آن ها ردیف بودجه اختصاص داده و به آن ها نگاه و توجه ویژه ای داشته است.

وی ادامه داد:  اگرچه مسیر زیادی برای رسیدن به ایده ها آل ها در قزوین پیش روی مجموعه مدیریت شهری قرار دارد؛ اما هم اکنون هم شهر با تلاش مسئولان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. از نظر زیباسازی هم اگر مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم قزوین به ایده آل های شهری نزدیک است.

شفیعی عنوان کرد: پل سرداران یک نمونه از نورپردازی های زیبای شهری در قزوین است که با وجود اینکه ایده آن یک ایده اروپایی است اما به بهترین نحو و شکل ممکن اجرا شده و مورد رضایت و استقبال شهروندان قرار گرفت. این پروژه با صرف کم ترین هزینه اجرا شد و به بهره برداری رسید.

مدیرمالی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اضافه کرد: یکی از توانمندی های مجموعه مدیریت شهری هر شهری این است که بتواند با مدیریت و برنامه ریزی صحیح و با صرف کم ترین هزینه ها  بهترین پروژه ها را وارد فاز اجرا کند که این موضوع در قزوین محقق شده است.

 

 

تصاویر مرتبط