6/18/2019

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری خبر داد؛

زیباسازی نخستین پل طبیعت در قزوین

قاسمی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: فضاسازی پل طبیعت یکی از پروژه های مهم شهری است که در دستور کار سازمان زیباسازی شهرداری قزوین قرار دارد و در حال حاضر اجرای فاز اول آن آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، داریوش قاسمی مدیرعامل این سازمان گفت: این طرح توسط سازمان با هدف ایجاد فضایی نو و خلاقانه برای خانواده ها و جذب گردشگر طراحی شده است.

وی ادامه داد: طراحی و اجرای این پروژه به سازمان زیباسازی محول شده است که با بررسی های لازم و کارشناسانه در راستای اجرای هر چه بهتر و سریع تر آن برنامه ریزی شد ه است؛ ضمن این که  کارشناس پروژه و پیمانکار آن در تلاش هستند این پل به صورت طبیعی و با طرحی شبیه به گذرگاهی از دل یک کوه ساخته شود.

بر اساس این گزارش؛ قاسمی تصریح می کند که مجری این طرح مهندس کیوان یکی از مجرب ترین مهندسان مجری طرح هایی مانند آرمان مشهد و کوه نور است که با در نظر گرفتن موقعیت های جغرافیایی و شرایط محیطی مطلوب نسبت به ساخت ماکت و اجرای طرح اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین بیان کرد: تجهیز کارگاه از اردیبهشت امسال و اجرای فاز اول پروژه نیز از پنجم خرداد ماه سال جاری آغاز شده است.

قاسمی افزودکه فاز دوم گذر ضلع شرقی و غربی این پروژه نیز برای عبور عابران پیاده به بهره برداری خواهد رسید؛ گفتنی است که مدت زمان تعیین شده برای اجرای این  پروژه 16 ماه در نظر گرفته شده است.

این مسئول عنوان کرد: این پل شامل 6 مجسمه است که دو مجسمه به ارتفاع 11 متر از دل سنگ تراشیده شده به عنوان نمادی از پدر و مادر یک خانواده در دو طرف پل نصب خواهد شد.

قاسمی با اشاره به این موضوع که شعار این پل حفظ طبیعت است اظهار داشت:  دو مجسمه نیز به عنوان فرزندان خانواده نیز به ارتفاع چهار متر که در انتهای پل جانمایی می شود که در حال کاشت نهال می باشد و انتقال دهنده مفهوم اهمیت،  ارزش طبیعت و محیط زیست است. همچنین ناظر این پروژه مهندس آزاده ابوالحسنی می باشد که در راستای تسریع در روند اجرای این پروژه اقدام می کند.

related images