چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۶/۰۷

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر :

تندیس چهره های فاخر شهر را باید در طول حیاتشان ساخت

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر : گفت: سمپوزیوم ساخت سردیس، بستری برای رونق هنر مجسمه سازی در قزوین است و تندیس چهره های فاخر شهر را باید در طول حیاتشان ساخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین مهدیه سادات قافله باشی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین، در حاشیه گشایش اولین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مفاخر گفت: در یک سال گذشته و با شروع فعالیت شورای پنجم و روی کار آمدن تیم جدید شهرداری، توجه به هنر و نقش آن در تلطیف فضای شهری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در دستور کار قرار گرفته و از توانمندی هنرمندان در هفته فرهنگی قزوین تا حد امکان استفاده شده است.

قافله باشی در تشریح اهداف برپایی سمپوزیوم تصریح کرد: با توجه به اینکه هنر مجسمه سازی، سال‌های طولانی در ایران دچار مهجوریت بوده و این هم از جایگاه واقعی خود برخوردار نبوده است، به نظر می‌رسد که اتفاقی مانند برپایی سمپوزیوم ساخت سردیس بتواند به تقویت و تثبیت جایگاه آن را کمک کند.

سخنگوی شورای شهر قزوین با بیان این مطلب که فضاهای شهری به عنوان بستر زندگی و آمد و شد شهروندان نیاز به نمادها و حجم هایی دارند که هویت، فرهنگ و تاریخ شهر را بازگو کنند، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های اصلی مسئولین این است که دلاوری ها و خدمات شهدا و چهره‌های فاخر ادبی،فرهنگی، هنری و علمی و آیین  جوانمردی آنها در شهر به نمایش در آید تا نسل جوان با دیدن آنها با فرهنگ و تاریخ و نیاکان خود بیشتر آشنا شود.

قافله باشی با تاکید بر این که قزوین از پیشینه غنی و ارزشمندی برخوردار است  که مرهون شخصیت والای این بزرگان بوده است، گفت: قزوین، علی رغم وجود مفاخر ادبی، سیاسی، هنری و فرهنگی ملی و بین المللی از حجم خالی است و امید است این سمپوزیوم بتواند خلا المان های فاخر را در شهر قزوین پر کند.

وی خاطرنشان کرد: این اولین دوره سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مفاخر در قزوین است و امیدوارم این رویداد فرهنگی بتواند رابطه معناداری بین هنر و مدیریت شهر ایجاد کند و به عنوان یک دو سالانه ثابت در سرفصل برنامه های مدیریت شهری قزوین قرار گیرد.

قافله باشی با بیان این مطلب که باید به مرحله ای برسیم که از چهره‌های برجسته شهر در طول حیات آنها و در حضور خودشان تندیس بسازیم تصریح کرد: قزوین دارای چهره های فرهیخته بسیاری است که آبرو و اعتبار این شهر و مایه افتخار شهروندان آن هستند

تصاویر مرتبط