یکشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۰۸

قاسمي، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين:

پاکسازي و رنگ آميزي 30 هزار مترمربع از ديوارهاي شهر قزوين

داريوش قاسمي، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين از پاکسازي و رنگ آميزي 30 هزار مترمربع از ديوارهاي شهر قزوين خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري قزوين؛ داريوش قاسمي با بيان اينکه اين اقدام از ابتداي سال جاري تا پايان دي ماه 96 صورت گرفته است، گفت: ميزان پاکسازي و رنگ آميزي ديوارهاي شهر قزوين نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

وي افزود: اين مقدار پاکسازي نشانه خوبي نيست و اين افزايش نشان دهنده اين موضوع است که برخي از شهروندان با رعايت نکردن حقوق شهروندي علاوه بر مخدوش کردن چهره شهر هزينه هاي زيادي براي شهرداري متحمل مي‌شوند.

وي ابراز اميدواري کرد: با توجه به پاکسازي هاي صورت گرفته ديگر شاهد اقدامات برخي از شهروندان نباشيم که با تبليغات و شعار نويسي ها چهره شهر را آشفته مي‌کنند.

قاسمي گفت: سازمان زيباسازي در کنار پاکسازي هاي صورت گرفته با نوشتن شعار " ديوار شهر من نماد فرهنگ من است، آن را پاکيزه نگه ميدارم " اقدام به فرهنگ سازي و آموزش شهروندان به جهت رعايت حقوق شهروندي کرده است.

اين مسوول ادامه داد: در سال‌هاي قبل سازمان براي پاکسازي با يک رنگ خنثي مثل رنگ طوسي و يا خاکستري اقدام مي‌کرد که اين موضوع بستر مناسبي را براي نوشتن تبليغات و يا شعار نويسي و يا اسپري نويسي فراهم مي‌کرد که پس از بررسي و کارشناسي‌هاي صورت گرفته در کميته پاکسازي، سازمان زيباسازي به اين نتيجه رسيد که علاوه بر پاکسازي با استفاده از طرح‌هاي اسليمي، طرح آسمان و پرنده، پرنده و اشکال هندسي و طرح کاج اقدام به نقاشي کند که علاوه بر زيبايي باعث شده که ديگر تبليغات بر روي ديواره به حداقل ممکن و در بعضي مکان‌ها به صفر برسد.

اين مسوول بيان کرد: در بحث بازدارندگي قوانين موجود باز دارنده نيست و نياز به بازنگري دارد که اميدواريم با پيگيري هاي که اين سازمان از مراجع ذيصلاح انجام مي‌دهد به يک نتيجه مطلوب برسد.

قاسمي در ادامه گفت: بيش از 80 درصد شهر پاکسازي شده است که اين پاکسازها در ناحيه مينودر و محله کوثر به طور کامل انجام شده است.

وي اضافه کرد: همچنين پاکسازي ديوارها در بلوار ابوترابي، بلوار آيت ا... خامنه اي، بلوار جمهوري، خيابان اسدآبادي، خيابان سلامگاه، خيابان فلسيطن شرقي، خيابان نادري، بلوار امام خميني، خيابان شهيد بابايي و بلوار شهيد لشگري انجام شده است و تا پايان سال سازمان با برنامه ريزي‌هاي که انجام داده شهر قزوين را براي ايام نوروز پاکسازي خواهد کرد.

وي در پايان از همه شهروندان قزويني درخواست کرد که با توجه به هزينه هاي بالاي اين گونه اقدامات از نوشتن هرگونه مطلب و تبليغات در ديوارهاي شهر به طور جدي خودداري کنند که سازمان اين گونه هزينه ها را در پروژه‌هاي از قبيل مبلمان شهري، نورپردازي و ساخت المان و مجسمه و يا نقاش‌هاي ديواري و غيره هزينه کند.

 

تصاویر مرتبط