شنبه ۱۳۹۵/۰۷/۲۴

از سوي مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين؛

اقدامات سازمان زيباسازي شهرداري قزوين در ايام محرم تشريح شد

داريوش قاسمي، مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين اقدامات سازمان زيباسازي شهرداري قزوين را در دهه اول محرم تشريح کرد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري قزوين؛ قاسمي از فضاسازي سطح شهر در اين ايام خبر داد و گفت: سازمان زيباسازي در اين ايام اقدام به نصب بيش از 15هزار متر ريسه پارچه‌اي مشکي و قرمز در شهر و خيابان‌هاي پرتردد و مسير عبور عزاداران حسيني کرد.

وي افزود: اين ريسه‌ها در خيابانهاي سپه، فلسطين و... و تقاطع‌هاي غيرهمسطح سرداران، نصر، 7 دي و 9دي و ... نصب شده بودند.

قاسمي از فضاسازي شهرک چوبيندر که از نواحي منفصل شهري است نيز به مناسبت اين ايام خبر داد.

قاسمي در ادامه از نصب بنر بر روي ابزارهاي تبليغاتي با موضوع محرم، پاکبان و نماز بر روي ابزارهاي تبليغاتي بيلبرد به تعداد 5 مورد، تابلوهاي پل عابر و فيکسچرها خبر داد.

وي از نصب پرچم‌هاي آويز در خيابان امام خميني(ره) حدفاصل چهار راه بازار تا ميدان آزادي به تعداد 265 مورد بر روي پايه پرچمهاي تعبيه شده در کنار مغازه‌ها خبر داد.

اين مسوول در ادامه از نصب و تعويض پايه پرچم 40 متري واقع در ضلع شمال غربي ميدان سيد حسن نصر اله که مزين به نام امام حسين(ع) بود نيز خبر داد.

قاسمي گفت: در اين ايام 300 مورد پرچمهاي ميادين و تقاطع‌هاي غيرهمسطح مزين به نام امام حسين(ع) نصب و تعويض شده است.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين از نصب سازههاي نوري با ريسه‌هاي نئوفلکسي با نام مبارک امام حسين (ع) بر روي تقاطعهاي غير همسطح سيد حسن نصراله، 7 دي و 9 دي در شهر نيز به تعداد 6 مورد خبر داد.

وي از ديگر اقدامات اين سازمان را در ايام محرم به خصوص روز تاسوعا (روز سقا) نيز خبر داد و گفت: سازمان به همين مناسبت و به جهت هر چه باشکوه‌تر شدن اين روز با نصب داربست و  بنر با موضوعات محرم و زيارت عاشورا و پرچم‌هاي قرمز و مشکي در دو طرف خيابان شهداء جلوه خاصي به اين خيابان داده بود که براي اولين بار اين طرح به اجراء در آمد.

قاسمي گفت: اين سازمان با توجه به وجود پايه‌هاي مناسب در تقاطع غيرهمسطح قدس اقدام به نصب بنر با موضوع لبيک يا حسين(ع) بر روي اين پايه‌ها به تعداد 12 مورد کرده است.

قاسمي در ادامه از واگذاري تعدادي از ابزارهاي تحت اختيار اين سازمان، عرشه پل‌هاي عابر پياده به هيئت هاي مذهبي، مساجد و امام زاده‌ها نيز خبر داد.

قاسمي در پايان از برگزاري مسابقه عکاسي موبايلي با عنوان شهر در سوگ حسين(ع) خبر داد و گفت: اين مسابقه در موضوعات آيين و رسوم عزاداري در قزوين، شهر در سوگ حسيني، فضاسازي شهري (نصب رسيه، پرچم، طاق نصرت، ايستگاههاي پخش نذورات و...) و يک بخش هم بخش آزاد بود، برگزار شد که تا پايان روز شنبه بيست و چهارم مهرماه سال جاري براي ارسال آثار مهلت دارند که به آدرس اينترنتي سازمان آثار خود را ارسال کنند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط