دوشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۲۴

قاسمي، مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين خبر داد؛

المان کاروان جاده ابريشم در ميدان مينودر قزوين نصب مي‌شود

داريوش قاسمي، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين از طراحي، ساخت و نصب المان کاروان جاده ابريشم در راستاي برگزاري يازدهمين اجلاس بين‌المللي شهرداران جاده ابريشم به ميزباني شهر قزوين خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري قزوين؛ قاسمي گفت: با توجه به قرار داشتن شهر قزوين در شاهراه تجاري ابريشم و ميزباني اين شهر براي برگزاري يازدهمين اجلاس بين‌المللي شهرداران جاده ابريشم، سازمان زيباسازي شهرداري قزوين اقدام به سفارش طراحي و ساخت المان کاروان جاده ابريشم کرده است.

وي با بيان اينکه اکنون ساخت اين المان در مرحله مدلاژ و قالبگيري اوليه مي‌باشد، افزود: ساخت و نصب المان کاروان جاده ابريشم تا پايان مردادماه سال جاري به پايان خواهد رسيد.

قاسمي گفت: با توجه به برگزاري اجلاس بين‌المللي شهرداران جاده ابريشم در شهريور ماه سال جاري، اين المان در محل ميدان مينودر قزوين نصب خواهد شد.

قاسمي بيان کرد: اين المان نمادي از يک کاروان شامل يک ساربان، يک تاجر، يک همراه و 9 شتر در حال حمل کالاهايي به سمت شهر قزوين مي‌باشد و طراحي محموله‌ها و پوشش شخصيت‌هاي ساربان، تاجر و همراه در اين کاروان برگرفته از اطلاعات تاريخي و نوع پوشش دوره صفوي است.

اين مسئول اظهار کرد: جاده ابريشم يکي از غني‌ترين و گسترده‌ترين ميراث تاريخ بشر و در اصل راه عبور فرهنگ‌ها، گويش‌ها، قوميت‌ها و مليت‌هاي متفاوت بوده و قدمت آثار تاريخي در اين مسير، نشانگر هويت ديرين الگوهاي ارتباطي و تجاري است.

وي اضافه کرد: اين المان با اهدافي چون ايجاد نشانه معنايي و برقراري پيوند با گذشته و بازنمايي هويت تاريخي شهر قزوين در کالبد امروزين آن با استفاده از عناصر بومي،  احداث و نصب خواهد شد.

اين مسئول ادامه داد: در طراحي اين المان به نقش مهم شهر قزوين بعنوان کانون تمدن و تجارت به خصوص در دوران پايتختي صفوي اشاره شده است تا با کمک بازنمايي رويدادهاي گذشته و يادآوري عملکرد تاريخي شهر، به جذب گردشگران فراشهري کمک کند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط