سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۳/۱۸

قاسمي، مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين خبر داد؛

تکميل نورپردازي ورودي جاده بوستان ملي باراجين از سمت اتوبان قزوين-زنجان

داريوش قاسمي، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و به منظور ارتقاي جنبه زيبايي‌هاي بصري شهر در شب هنگام، ورودي جاده بوستان ملي باراجين از سمت اتوبان قزوين زنجان (تالار شهر) نورپردازي شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري قزوين؛ قاسمي افزود: اين اقدام در راستاي تکميل طرح نورپردازي ورودي‌هاي شهر مي‌باشد که در مرحله اول اين طرح از مقابل دانشگاه آزاد و پل نخبگان و بلوار شهيد چگيني تا ميدان شورا در سال 94 نورپردازي شده بود.

وي ادامه داد: در سال 95 اين سازمان در اولين گام از پروژه‌هاي نور پردازي تکميل اين مسير از ورودي شهر را در برنامه کارز خود قرار داد.

اين مسئول تصريح کرد: در نورپردازي که از ابتداي ورودي جاده بوستان ملي باراجين (تالارشهر) از سمت اتوبان قزوين زنجان انجام شده، از سازه هاي نوري ساخته شده بر روي 20 عدد تير روشنايي که با استفاده از ريسه هاي شلنگي و سوزني LED  اقدام شده است.

قاسمي با قدرداني از مديرعامل شرکت توزيع برق قزوين و مديريت برق مينودر قزوين بابت همکاري و مساعدت در اين پروژه گفت: هر پروژه موفقي که در شهر اجرا مي شود نتيجه همکاري و همراهي ديگر مسئولان و مردم مي باشد.

وي افزود: طراحي روشنايي شهري نه تنها موضوعي صرفا تزئيني نيست بلکه روشي براي پاسخ به جست جوي ما براي روش پيشرفته تامين امنيت و آسودگي بهتر و محيط مي‌باشد.

قاسمي در ادامه درباره تعريف نورپردازي گفت: نورپردازي تعريف کننده هويت و سيماي شبانه است و نبود نور و وجود تاريکي شب عوارضي همچون افزايش حوادث، تصادفات، جرائم و بزه کاري و کاهش امنيت اجتماعي را سبب مي‌شود.

وي گفت: از دلايل  اهميت نورپردازي محيط شهري مي توان به ايجاد امنيت، دلپذير کردن فضاي شهر و تاثير آن بر روان شهروندان  اشاره کرد.

به  گفته مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين اصلي‌ترين لازمه زندگي شبانه نور است و بسياري از شهروندان به دلايل مختلف مانند شرايط کاري يا تحصيلي روزها امکان حضور در سطح شهر را ندارند و شهر براي همه شهروندان است و بايد شرايطي برابر براي همه فراهم شود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط