سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۲

منجم، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین:

۱۱هزار و۹۳۵ مترمربع از دیوارنوشته های غیرمجاز در سالجاری پاکسازی شد

منجم، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: ۱۱ هزار و۹۳۵ مترمربع از دیوارنوشته های غیرمجاز سطح شهر قزوین از ابتدای امسال تاکنون پاکسازی و رنگ آمیزی شده است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ علیرضا منجم با بیان اینکه دیوار‌نویسی غیرمجاز نوع آشکاری از نقض حقوق شهروندی است، افزود: به منظور ارتقای زیبایی سیما و منظر شهری، پس از شناسایی و صدور اخطار‌های لازم، پاکسازی و رنگ آمیزی دیوارنوشته‌های غیرمجاز سطح شهر انجام شد.
وی ادامه داد: تبلیغات غیرمجاز، دیوارنویسی های نامناسب و ... بر دیوارهای سطح شهر علاوه بر ایجاد اختلال و آشفتگی های بصری، نوعی بی نظمی بصری را نیز به مخاطب القا و انتقال می دهند که در برخی مواقع به اختلال تصویر و منظرشهری در دیدگاه شهروندان می انجامد که پاکسازی آن هزینه های قابل توجهی را برای سازمان به دنبال دارد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اضافه کرد: این پاکسازی ها بیشتر در شهرک مینودر، بلوار ۲۲ بمهن، شهرک کوثر، بلوار خرمشهر، نواب، بلوار لشگری خیابان تهران قدیم، بلوار پرستار، میدان حسن پور، بلوار شهید چگینی، نواحی منفصل شهری و... انجام شده است.
منجم با بیان اینکه پاکسازی و رنگ آمیزی دیوارنوشته ها هزینه زیادی به سازمان جهت زیباسازی شهر تحمیل می‌کند از شهروندان خواست از نوشتن هر گونه دیوارنویسی، آگهی، نصب اعلامیه و... خودداری کنند و هر گونه دیوارنوشته های غیرمجاز را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

تصاویر مرتبط