دوشنبه ۱۳۹۴/۰۹/۲۳

قاسمي، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين خبر داد:

استقبال از ايده‌هاي شهروندان در طراحي المان‌هاي شهري نوروز 95

داريوش قاسمي، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت: از خلاقيت، ايده، هنر و ابتکار جوانان و نخبگان در طراحي المان‌هاي شهري استفاده مي‌شود.

 

   به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري قزوين؛ وي با اشاره به نزديک شدن  فصل بهار و تغيير چهره شهر قزوين افزود: سازمان زيبا سازي شهرداري قزوين در نظر دارد با هدف ايجاد زيبايي بصري، معرفي منطقه از نظر فرهنگي، تاريخي و گردشگري در طراحي المان‌هاي نوروزي با برگزاري فراخوان مسابقه از توانمندي افراد هنرمند، استعدادهاي جديد و ايده هاي نو بهره مند شود. 

 قاسمي، نقش المان ها در سيما و منظر شهري را همانند عناصر ديگر شهري بسيار تاثير گذار دانست و اظهار کرد: المان هاي شهري بايد به گونه اي طراحي شوند که هم در عملکردهاي متفاوت و هم در زيبايي شهر موثر واقع شوند.

وي داشتن اطلاعات کامل از ويژگي هاي اقليمي، فرهنگي و آداب و رسوم شهر قزوين را درطراحي المان ها ضروري دانست و ادامه داد : بر اساس فراخوان سازمان زيباسازي هنرمندان جهت طراحي المان هاي نوروزي موضوعات  هويت شهري، آغاز  بهار و آيين هاي ملي و نوروزي و خاطره انگيزي، زندگي شب ( نورپردازي و نور آرايي) و شهرخلاق ، ايجاد نشاط و شادابي و سرزندگي در شهر را مد نظر قرار دهند.

سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين، همخواني طرح هاي ارسالي با هويت محيط شهري را بسيار حائز اهميت دانست و يادآور شد:  اين مسئله ارتباط بين طرح ومحيط را برقرار مي سازد و باعث سيماي مطلوب از ديدگاه ناظران مي شود.

قاسمي، از المان ها به عنوان زبان ناطق منظر شهري ياد کرد و افزود: در اين صورت المان هاي شهري مي توانند در عملکرد خود موفق بوده وهويت شهري را به نحو احسن به اجرا بگذارند.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: مهلت ثبت نام در فراخوان مذکور از 12 تا 20 آذر94 بود ولي به دليل استقبال هنرمندان تا اطلاع بعدي تمديد شد و شرکت کنندگان بايد تا پايان وقت اداري15آذر94آثار خود را ارسال کنند و هيچ محدوديتي در تعداد آثار ارسالي و جود ندارد.

اين مقام مسئول گفت: آثار ارسالي در سازمان، با حضور داوران برجسته و اساتيد اين رشته داوري شده و در پايان به تعدادي از آثار برگزيده جوايزي اهداء خواهد شد.

 قاسمي در پايان از متقاضيان شرکت در فراخوان خواست جهت کسب اطلاعات بيشتر  به سايت www.zibasazi.Qazvin.ir  مراجعه کرده و يا با شماره تلفن  7- 33578082 – 028 تماس حاصل کنند.

پايان پيام

تصاویر مرتبط