سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۹/۰۳

قاسمي، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين خبر داد:

جمع‌آوري400 تابلو و پلاكارد غيرمجاز از سطح شهر قزوين

داريوش قاسمي سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين از جمع آوري400 تابلو و پلاکارد غير مجاز از ابتداي مهر ماه سال جاري خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري قزوين؛ داريوش قاسمي گفت : 80 درصد از پلاکاردها و بنرهاي غير مجاز توسط هيات هاي مذهبي در دهه اول ماه محرم در سطح شهر نصب شده که متاسفانه اين هيات ها اقدام به جمع آوري اين پلاکاردها نکرده اند. 

وي از شهر به عنوان يک موجود زنده ياد و تصريح کرد:  وقتي با كمي دقت به اطراف خود نگاه مي كنيم، شهر برايمان تبديل به موزه اي شده كه به دليل ناهماهنگي پلاکاردها و تابلوهاي غيرمجاز نازيبايي ها را به نمايش مي گذارد و كمرنگ شدن عملکرد برخي از فضاها كه مي تواند تاثير خوبي در زندگي شهري داشته باشد، باعث شده تا فراموش كنيم، شهر موجود زنده اي است.

قاسمي ادامه داد: در اين راستا سازمان زيباسازي شهرداري قزوين به منظور آرام‌سازي و بهسازي معابر سطح شهر،  به صورت مداوم اقدام به جمع‌آوري تابلوهاي غير مجاز مي‌کنند.

وي افزود: اينگونه تابلوها كه توسط برخي از شهروندان و اكثرا به صورت موقت در حاشيه‌ي معابر اصلي و پياده‌روها و يا بر روي علائم ترافيكي وساير تجهيزات شهري نصب مي‌گردد، موجب اغتشاش بصري و سلب حقوق ساير شهروندان مي‌شود.

قاسمي يادآور شد: مطابق آيين‌نامه‌ي ساماندهي تابلوهاي سطح شهر، نصب هرگونه پلاکارد در سطح شهر ممنوع مي باشد.

 وي با اشاره به بالا بودن هزينه‌ي  جمع آوري تابلو و پلاکاردهاي غير مجاز افزود: در صورت همكاري شهروندان اين مبلغ مي‌تواند در بخش‌هاي ديگري مانند خريد مبلمان شهري و يا اجراي آثار هنري در شهر هزينه شود.

 

تصاویر مرتبط