دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

منجم خبرداد:

اجرای کاشی نگاره بر روی دیواره های متحرک

منجم مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از زیباسازی شهر با اجرای کاشی نگاره با تکنیک کاشی شکسته بر روی دیواره های متحرک و جانمایی ونصب آن در پیاده راه سبزه میدان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ علیرضا منجم با اعلام این خبر افزود: طراحی ۱۵ بنای شاخص قزوین با استفاده از کاشی شکسته از ابتدای اسفند ماه توسط هنرمندان بومی قزوین در محوطه کاخ موزه چهلستون در حال انجام است.

 

وی خاطرنشان کرد: اجرای کاشی شکسته ها بر روی دیواره با الهام از عناصر و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی شکل گرفته و در آن طرح نوینی از زیبا سازی فضای شهر را شاهد خواهیم بود.

 

منجم با اشاره به اینکه طراحی بناهای قزوین با استفاده از تکنیک کاشی شکسته ها  بر روی دیواره متحرک ایده نو و زیبایی است،افزود: ۱۵ بنا شامل عمارت بلدیه، گراند هتل، حمد الله مستوفی، مسجدالنبی، کلیسای کانتور، امام زاده حسین (ع)، عمارت عالی قاپو، آب انبار سردار، سرای سعدالسطنه، عمارت چهلستون، دروازه تهران قدیم، چهار انبیا، عمارت سپهدار، دروازه درب کوشک و حمام قجر با استفاده از روش کاشی شکسته بر روی دیواره طراحی می شوند.

 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین بیان کرد: این سبک از طراحی با استفاده از کاشی شکسته ها فضایی شاد و انرژی بخش را تداعی می‌کند که باعث احساس آرامش خاطر، نشاط و وجود حس سرزندگی در شهروندان می‌شود.

 

منجم یادآور شد: اجرای طراحی بناهای تاریخی و مذهبی قزوین با استفاده از کاشی شکسته ها تا ۲۵ اسفندماه تکمیل و به اتمام می رسد و در آستانه نوروز ۱۴۰۲در پیاده راه فرهنگی  سبزه میدان نصب و جانمایی خواهد شد و در معرض دید شهروندان و گردشگران نوروزی قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط